آفتاب

ویژه نامه ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مسکو منتشر شد

ویژه نامه ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مسکو منتشر شد

مسکو - ایرنا - ویژه نامه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مسکو منتشر شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این نشریه به زبان روسی در 36 صفحه چاپ و توسط بخش دیپلماسی عمومی و رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه منتشر شده است.

ویژه نامه دارای چهار فصل و شرح کاملی از زندگی امام خمینی (ره) از بدو تولد و تحصیلات و مبارزات وی با رژیم طاغوتی شاه، پیروزی انقلاب اسلامی و اقدامات و تلاش های وی در مقام رهبر انقلاب اسلامی است.

در فصل اول ویژه نامه به شرح زندگی و مبارزات امام راحل از جمله قیام 15 خرداد 1342 علیه رژیم شاه پرداخته شده که در اعتراض به خیانت و سرسپردگی این رژیم به آمریکا و غرب انجام گرفت.

این فصل یادآور شده است که رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از این حوادث به دستور شاه به ترکیه و سپس به عراق تبعید شد و در 13 سال اقامت در این کشور وی با نامه نگاری و پیام با ملت ایران در ارتباط بود و رهبری مبارزات علیه رژیم را برعهده داشت.

در این فصل همچنین به ارتحال جانسوز حضرت امام (ره) در روز سوم ماه می سال 1989 اشاره شده است.

فصل دوم ویژه نامه به نامه تاریخی حضرت امام (ره) به میخاییل گورباچف رهبر شوروی سابق اختصاص دارد و در آن شرح کاملی از این نامه ارائه شده است.

در این نامه امام راحل مشکلات جامعه شوروی را به گورباچف رهبر وقت آن گوشزد کرده و وی را به خداپرستی و دعوت حقیقت دعوت کرده است.

گزیده ای کوتاه از کتاب ادوارد شواردنادزه وزیر خارجه شوروی سابق فصل سوم ویژه نامه ارتحال امام راحل (ره) را تشکیل می دهد

شواردنادزه در کتاب خاطرات خود نوشته است که 25 ماه فوریه سال 1989 برای تحویل نامه پاسخ گورباچف به نامه حضرت امام به تهران رفتم.

وی با اشاره به اینکه به کشورهای مختلف جهان در مقام وزیر خارجه شوروی سفر کرده است، افزوده است: ˈخانه رهبر انقلاب اسلامی واقعا ساده بود و در نگاه اول توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. به نظر من این سادگی خانه شرایط لازم بود تا امام خمینی (ره) به تفکر در مورد مسایل روحانی بپردازد و درک این حالت برای اشخاص غیرروحانی دشوار استˈ.

فصل چهارم و پایانی نشریه ارتحال امام (ره) به بعد فرهنگی و عرفانی شخصیت رهبر کبیر انقلاب که هنوز بطور کامل شناخته نشده است اختصاص دارد.

در این بخش خاطرنشان شده است: میراث فرهنگی و روحانی حضرت امام (ره) بسیار وسیع است و بیش از 30 کتاب از آن حضرت به یادگار مانده است که از آن جمله ˈوصیت نامه سیاسیˈ، ˈحکومت اسلامیˈ و مجموعه ای بزرگ از سخنرانی های ایشان است.

نشریه ارتحال امام خمینی (ره) در 36 صفحه منتشر شده و حاوی تصاویر رنگی از آن حضرت و رویدادهای یاد شده در نشریه است.

اروپام/2242**518**1479
کد N318421

وبگردی