آفتاب

گزارش برگزاری مراسم سالگرد ارتحال آیت الله طاهری

گزارش برگزاری مراسم سالگرد ارتحال آیت الله طاهری

ایسنا نوشت:

مراسم یکمین سالگرد ارتحال آیت الله طاهری اولین خطیب نماز جمعه اصفهان در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

عصر روز گذشته (سه شنبه) بزرگان حوزه دین و سیاست در گلستان شهدای اصفهان گرد هم آمدند تایاد مرحوم طاهری را گرامی دارند.

در این مراسم حجت الاسلام مسعود ادیب از اساتید مجمع مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی با اشاره به فرهیختگی مرحوم طاهری اظهارکرد: سخن گفتن از جلالت آیت الله سید جلال الدین طاهری در حضور شما مردمی که او را بیشتر از من می‌شناسید قطعا سخت و سنگین خواهد بود؛ چرا که او در قلب‌های شما قرار دارد.

وی گفت: آنچه طاهری را برجسته کرده است تحصیلات عالیه او و بیان بلیغ و سخنان شیوای او نبود، بلکه فضیلت طاهری به این است که بسیاری از ویژگی‌های یک راهنمای مسیر انبیاء الهی را در او می‌توان یافت، مردی که نخواست در خانه بنشیند و در حالی که می‌توانست در قم بنشیند و به مقام مرجعیت برسد، اما به اصفهان آمد و بساط هدایتگری خود را پهن کرد.

ادیب موهای سپید حاضرانی که غبار پیری بر آن‌ها نشسته و شهدای خفته در گلستان شهدای اصفهان را محصولات کارخانه مرحوم طاهری معرفی کرد و افزود: هیچ کس به اندازه طاهری در جریان اصیل انقلاب هدایت خواه، روشن بین و تأثیر گذار نبوده است.

وی آیت الله طاهری را ملتزم به آنچه می‌گفت معرفی کرد و خاطرنشان ساخت: کم هستند چنین انسان‌هایی و چه بسیارند کسانی که صفحه دلشان با آهنگ رفتارشان هر کدام سازی مخالف می‌زنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: طاهری کسی بود که تشخیص داد باید اجتهاد را تعلیق کند و به کار خطابه بپردازد و تشخیص داد باید از خمینی کبیر (ره) حمایت کند و از این رو موقعیت اجتماعی خود را برای این تشخیص به خطر انداخت.

وی ادامه داد: امروز نام امام را بردن برای گوینده‌اش هزینه ای ندارد، اما طاهری زمانی از حضرت امام نام می‌برد که هزینه داشت و دفاع از حضرت امام سنگینی بر ذهن و جان او می‌انداخت به گونه‌ای که تهدید، تبعید، دستگیری، زندان و شکنجه را به جان خرید اما از مسیرش عقب نشینی نکرد.

ادیب در پایان به وضعیت فعلی فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: روزگار بس دشواری است، از سویی الحاد و اباحه‌گری در جامعه موج می‌زند و بی خدایی و یله زیستن جامعه را تهدید می‌کند و از سوی دیگر تفسیر قشری دین و آمیختن گوهر ناب اسلام به خرافات و دنیا طلبی و تعصب و فرقه گرایی چهره اسلام را مشوش کرده است.

در ابتدای این مراسم فضل الله صلواتی از فعالان سیاسی و اولین فرماندار اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از مردم برای حضور باشکوه در مراسم تشییع و سالگرد مزحوم آیت الله طاهری تشکر کرد و گفت: مردم نهایت وفاداری و سپاسگزاری نسبت به اسوه وفاداری و تقوا را نشان دادند.

وی انقلاب را امانتی دانست که امثال مرحوم طاهری آن را به جوان‌ها و دوستداران انقلاب و عاشقان اسلام دادند و ابراز امیدواری کرد همه مسئولان و مردم در این راه موفق باشند.

 در این مراسم استاندار اصفهان و معاونین وی، نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر، عبداله نوری، عباسعلی روحانی، عالمان دینی، شورای خلیفه گری ارامنه، اسقف اعظم ارامنه جنوب اصفهان و اقشار مختلف مردم، نمایندگان احزاب سیاسی و رزمندگان دفاع مقدس حضور داشتند.

4545

کد N318413

وبگردی