آفتاب

ناخرسندی شدید نتانیاهو از حمایت آمریکا از دولت جدید فلسطین

ناخرسندی شدید نتانیاهو از حمایت آمریکا از دولت جدید فلسطین

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای اظهار داشت که از بابت تصمیم آمریکا برای حفظ روابط با دولت وحدت ملی فلسطین شدیدا ناخرسند است و از واشنگتن خواست تا به محمود عباس بگوید ائتلاف وی با حماس غیر قابل پذیرش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه‌ با این خبرگزاری با لحنی صریح نارضایتی خود از اقدام آمریکا در تایید دولت جدید فلسطین را اعلام کرد.

نتانیاهو از کشورهای جهان خواست تا دولت جدید فلسطین را طرد کنند زیرا این دولت از سوی حماس حمایت می‌شود. با این حال هم آمریکا و هم اتحادیه اروپا گفته‌اند که از اقدام محمود عباس حمایت می‌کنند.

نتانیاهو به آسوشیتدپرس گفت: من از اعلام اینکه آمریکا با دولت فلسطینی مورد حمایت حماس همکاری خواهد داشت شدیدا ناخرسند شدم.

وی مدعی شد که حماس غیرنظامیان بی‌گناه را می‌کشد.

نتانیاهو تاکید کرد: همه کسانی که حقیقتا به دنبال صلح هستند باید حمایت محمود عباس از حماس را رد کنند.

من فکر می‌کنم که آمریکا باید کاملا به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کند که همپیمانی وی با حماس که یک سازمان تروریستی حامی نابودی اسرائیل است غیرقابل پذیرش است.

یک مقام اسرائیلی در پاسخ به اینکه آیا اسرائیل در حال لابی کردن با همپیمانانش برای تغییر موضع آن‌ها در قبال دولت جدید فلسطین است گفت که دولت اسرائیل در حال مذاکره با آمریکا و دیگر قدرت‌های جهان بوده و دیدگاه‌های خود را برای چگونگی تعامل با دولت فلسطین مطرح می‌کند.

انتهای پیام

کد N318329

وبگردی