آفتاب

ناظران خارجی سلامت انتخابات سوریه را تایید کردند

ناظران خارجی سلامت انتخابات سوریه را تایید کردند

دمشق - ایرنا- گروهها و سازمان های مستقل ناظر بر انتخابات سوریه، امروز چهارشنبه در نشستی با عنوان ˈهم اندیشی هیات های پارلمانی گروهها و نهادهای مستقل ناظر بر انتخابات سوریه، برگزاری موفق و سالم انتخابات دیروز سه شنبه ریاست جمهوری سوریه را تایید کردند.

به گزارش ایرنا، این نشست که با سخنان علاء الدین بروجردی رییس هیات پارلمانی ایران آغاز شد، سخنان سه تن از نمایندگان حاضر در جلسه را از کشورهای آمریکا، هند و ایرلند در پی داشت.

فیروز میتی دووالا از هند، مشارکت گسترده مردم سوریه را در انتخابات ریاست جمهوری دیروز ، در شرایط سخت امنیتی قابل تحسین خواند و گفت که مردم سوریه دیروز پای صندوق های رای پاسخ برخی کشورهای جهان و منطقه، از جمله قطر و عربستان سعودی را دادند.

وی افزود ملت سوریه با دفاع سه ساله خود در برابر تروریست های ثابت کردند که ملتی صلح طلب هستند و ظرفیت های لازم فرهنگی ، مذهبی را دارند.

نمایندگانی از آمریکا و ایرلند نیز در این نشست گزارش هایی از مشاهدات خود را برای حاضران بیان کردند.

نماینده ایرلند در این نشست از مردم حمص صحبت کرد که دیروز تعدادی از آنان توسط تروریست ها در پای صندوق های رای کشته شدند. وی گفت که در حمص مردم بطور علنی از بشار اسد حمایت می کنند و او را دوست دارند.

او تاکید کرد بسیاری از ملت های جهان مخالف سیاست های دولت های خود در قبال بحران سوریه هستند.

در ادامه ˈجوزفˈ نماینده هیاتی از هواداران صلح از آمریکا برای حاضران از مشاهداتش در سوریه سخن گفت. او به حملات تروریستی در روز گذشته به مراکز انتخاباتی و صندوق های رای در حلب و ادلب اشاره کرد و در عین حال گفت انتخابات دیروز نشان داد بشار اسد در میان سوری ها محبوب است.

وی تاکید کرد که ملت سوریه در کنار رهبری خود ثابت کرده که می خواهند سرنوشت خود را بدون دخالت خارجی ها رقم بزنند.

این نشست در ادامه بدون حضور خبرنگاران ادامه یافت و قرار است تا ساعاتی دیگر با صدور یک بیانیه بکار خود پایان دهد.

دست کم نمایندگانی از 20 کشور جهان به عنوان هواداران صلح از دو روز پیش در سوریه بسر می برند. این گروهها هفته گذشته در همایشی با عنوان دوستان سوریه در تهران حضور داشتند.

1770**1479
کد N318292

وبگردی