آفتاب
برگزاری نشست ناظران انتخابات سوریه/

بروجردی: انتخابات سوریه آزمونی برای مدعیان دموکراسی بود/ فعال صلح هندی:بعد از بحران اخیر محبوبیت بشار اسد بیشتر شده

بروجردی: انتخابات سوریه آزمونی برای مدعیان دموکراسی بود/ فعال صلح هندی:بعد از بحران اخیر محبوبیت بشار اسد بیشتر شده

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه انتخابات سوریه آزمونی برای مدعیان دموکراسی و حقوق بشر بود گفت: مخالفت غربی ها با انتخابات سوریه نشان داد که آن ها در ادعای خود صداقت ندارند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به دمشق،علاءالدین بروجردی رئیس کمسیون سیاست خارجی مجلس که در راس هیاتی به سوریه سفر کرده است روز چهارشنبه در نشست گروه های پارلمانی و غیر دولتی ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت: انتخابات اخیر ریاست جمهوری در سوریه یکی از مهمترین اتفاقات منطقه و جهان بود که در آینده سیاسی سوریه و بحران تحمیلی به مردم سوریه تاثیر گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه سوریه بیش از 3سال است که با یک طراحی غلط توسط آمریکا و همپیمانانش دچار بحران شده گفت: امریکا با راه اندازی جنگ نیابتی و اعزام ده ها هزار تروریست از ده ها کشور بحرانی سنگین را به ملت سوریه تحمیل کرد و موجب شد ده ها هزار نفر کشته شوند.

بروجردی در عین حال یادآور شد:  آنچه در تاریخ سوریه باقی خواهد ماند پایداری و ایستادگی ملت سوریه است در حالیکه در برخی کشورها که با بحران مواجه شدند سران آنها در یکی دو ماه گریختند اما بشار اسد در کنار ملت سوریه ماند و این در شان کشوری است که ده ها سال در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برگزاری اجلاس نخست دوستان سوریه با حضور 8 و اجلاس دوم با حضور 32 کشور در تهران اظهار داشت:امیدواریم نیازی به برگزاری اجلاس سوم در تهران نباشد و نقطه پایانی بر بحران سوریه را شاهد باشیم اما مطمئنا اگر اجلاس سوم برگزار شود کشورهای بسیار بیشتری به کاروان مخالفان جنگ خواهند  پیوست.

وي تصريح كرد: آمریکا دچار اشتباهات استراتژیکی شده از جمله اینکه در حالی ادعای مبارزه با تروریسم را دارد که از تکفیری ها و تروریست ها در سوریه حمایت می کند و آمریکا باید به افکار عمومی پاسخگو باشد.

بروجردی با بیان اینکه بحران سوریه دیر یا زود تمام می شود گفت: صدها تروریست اروپایی که در جریان بحران سوریه ورود کرده اند با پایان این بحران در حالی که آموزش دیده اند به کشورهای خود باز می گردند و این یک خطر برای این کشورها است.

وی با اشاره به بازدید هیات های پارلمانی از انتخابات سوریه گفت: آنچه ما دیدیم برگزاری انتخاباتی کاملا آزاد با حضور چشمگیر مردم بود در حالیکه تروریست ها اعلام کرده بودند می زنند و زدند و تعدادی را در حلب به شهادت رساندند و و تعدادی هم مجروح شدند و هیات ایران با حضور در بیمارستان حلب از این مجروحان عیادت کرد و با وجود همه این ها مردم سوریه پیام بسیار روشنی به امریکا و اسرائیل دادند و بهانه را از آمریکایی ها گرفت؛مگر آمریکایی ها معتقد به انتخابات نیستند؟پس چرا با انتخابات سوریه مخالفت کردند؟

بروجردی در پایان تصریح کرد: غربی ها پیام دادند که آماده ایم به ریاست جمهوری بشار اسد بدون برگزاری انتخابات به مدت دو سال دیگر رسمیت بدهیم در حالیکه نمی گویند چرا از انتخابات میترسند ؛مگر انتخابات مردم سالاری دینی نیست پس چرا از آن وحشت دارند؟بنابراین مشخص است که آن ها در ادعای خود صداقت ندارند و انتخابات ریاست جمهوری در سوریه آزمونی برای مدعیان دموکراسی و حقوق بشر بود.

یک فعال آمریکایی: سوریه نماد مقاومت است

در این نشست جرارد فعال صلح آمریکایی اظهار داشت:اخیرا سفری به حمص داشتیم آنچه در حمص دیدیم یک تراژدی به تمام معنا بود که زنان و کودکان بیگناه سوری با آن درگیر هستند.

وی با اشاره به انتخابات اخیر سوریه گفت:مردم سوریه نشان دادند که بهترین نماد برای مقاومت در برابر بی عدالتی و جنگ هستند پس زنده باد مردم سوریه که در جنگی که آمریکا علیه آن ها شروع کرد پیروز شدند.

صلح طلب ایرلندی: مردم سوریه تنها نیستند

دکلن فعال حقوق بشر از کشور ایرلند نیز در این نشست بیان کرد:مردم در همه شهرهای سوریه از جمله دمشق و حمص خواستار صلح و ثبات و آرامش هستند و پیام انتخابات سوریه این بود که به عربستان سعودی بگویند به خانه ات برگرد.

وی ادامه داد: ما به اینجا آمده ایم تا به مردم سوریه بگوییم تنها نیستند و آزادی خواهان در همه دنیا با آن ها هستند.

فعال هندی:محبوبیت بشار اسد بیشتر شده است

در پایان این پنل فیروز میتی درولا فعال حقوق بشر از کشور هند با بیان اینکه مردم سوریه با حضور خود در انتخابات دخالت دیگران را رد کردند گفت:مردم سوریه از عربستان عصبانی اند و می دانند النصره توسط سازمان سیا تامین مالی می شود.

وی تصریح کرد: بشار اسد قبل از درگیری ها محبوب بود اما بعد از این درگیری ها محبوبیتش بیشتر شده است در حالی که رهبران مصر و یمن بخاطر محبوب نبودن از صحنه خارج شدند اما در سوریه رهبر این کشور محوب است و بخاطر همین در قدرت باقی مانده است.

کد N318285

وبگردی