آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

ساده‌زیستی و وحدت‌کلمه مهمترین پیام امام راحل به مردم و مسئولان است

ساده‌زیستی و وحدت‌کلمه مهمترین پیام امام راحل به مردم و مسئولان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ساده زیستی و وحدت کلمه مهمترین پیام امام خمینی(ره) به مردم و مسئولان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جوار گلزار شهدای امام زاده سید علی اصغر(ع) ساوه در سخنانی اظهار داشت: امام خمینی (ره) به عنوان شخصیت بی نظیر قرن حاضر همواره آحاد مختلف مردم و مسئولان را به ساده زیستی و پرهیز از تجملات و اسراف توصیه می کرد و رمز موفقیت در امور را وحدت کلمه می دانست.

وی با بیان این‌که امام خمینی (ره) الگوی بی بدیل ملت ها و تمامی آزادیخواهان جهان است، افزود: امام عزیز برای خدا قیام کرد و چون انگیزه این قیام خدایی و الهی بود ماندگار شد و این شخصیت اثر گذار تاریخ همچنان در جهان از محبوبیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: امام عزیز از سال 42 نهضت خود را آغاز کرد و چون نهضت امام برای رضای خدا بود ماندگار شد و با گذشت بیش از نیم قرن از آغاز این نهضت ما شاهد صدور این نهضت به دیگر کشورها هستیم.

امام جمعه اراک اضافه کرد: امام خمینی (ره) پرچم قیام الهی را بر دوش گرفت و همین اقدام وی رمز موفقیت قیام بود که اگر این روحیه در کالبد جامعه ما حاکم باشد هیچ طوفانی نمی تواند به این پرچم الهی آسیب بزند.

وی افزود: امام خمینی(ره) نماد عزت، شرف و آزادگی است که با استفاده از تمام تجارب خود گنج بزرگ قانون اساسی، ولایت فقیه، مردم سالاری دینی را در کشور به یادگار گذاشت و ارزش‌های ناب دینی را احیا کرد.

وی با بیان این‌که آثار و برکات نهضت اسلامی بوجود آمده توسط آن معمار کبیر انقلاب اسلامی امروز در دنیا ادامه دارد، اضافه کرد: امروز همه ما در مقابل اندیشه و تفکر امام مسئولیت داریم و در برابر سفارشات آن پیر سفر کرده که مهمترین آنان پشتیبانی از ولایت فقیه بود مسئول هستیم.

وی تصریح کرد: تداوم راه و نهضتی که امام عظیم الشأن آن را بنا نهاد تبعیت از ولی فقیه و نائب برحق آن رهبر کبیر انقلاب است و تجربه ثابت کرده که تبعیت از ولایت فقیه خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت بنیه اعتقادی مردم و گسترش حوزه های علمی و مراکز دینی را از دیگر راهکارهای عملی برای مقابله با توطئه های دشمنان برشمرد و افزود: به یاری خدا در سطح استان و به ویژه در شهرستان ساوه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک مدرسه پیش حوزوی ویژه خواهران با عنوان امام مهدی (عج) در این شهرستان فعالیت می کند و بنا داریم یک مرکز دیگری را نیز برای برادران راه اندازی کنیم.

دری نجف آبادی تصریح کرد: فعالیت چنین مدارسی موجب تقویت دینداری و اشاعه فرهنگ دینی در بین جامعه و به ویژه آینده سازان کشور می شود.

انتهای پیام

کد N318267

وبگردی