آفتاب

نخستین فروند اف ۱۶ آمریکا به عراق تحویل داده می‌شود

نخستین فروند اف ۱۶ آمریکا به عراق تحویل داده می‌شود

خبرگزاری تسنیم نوشت:

شرکت لاکهید مارتین آمریکا اعلام کرد، نخستین فروند از هواپیماهای جنگنده اف ۱۶ طی هفته جاری به عراق تحویل داده خواهد شد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمریکا در حالی قصد دارد طی روزهای آینده نخستین فروند از هواپیماهای اف 16 را به عراق تحویل دهد که سفیر عراق در آمریکا این اقدام را فصلی تازه در توانایی بغداد در دفاع و حمایت از مرزهای گسترده خود ارزیابی کرده است.

بر اساس این گزارش سفیر عراق در آمریکا قرار است فردا پنج شنبه به کارخانه لاکهید در ایالت تگزاس برود و در مراسم رسمی تحویل نخستین فروند هواپیمای جنگنده اف 16 آمریکا به عراق شرکت نماید.

قرار است تا پایان امسال 3 یا 4 فروند هواپیمای اف 16 دیگر آمریکا نیز به عراق تحویل داده شود. سفیر عراق در آمریکا تاکید کرد: عراق مرزهای گسترده ای به طول 3600 کیلومتر دارد و ما باید از این مرزهای دفاع کنیم. ما به عنوان یک کشور پیش از این قادر به این کار نبودیم.

از زمان اشغال عراق توسط آمریکا در سال 2003 میلادی این کشور عملا نیروی هوایی واقعی نداشته است. بغداد قراردادهای نظامی با روسیه، جمهوری چک و سایر کشورهای جهان امضا کرده است تا به طور کامل تا سال 2020 میلادی از حریم هوایی این کشور دفاع کند.

عراق همچنین قصد دارد بالگردهای آپاچی و سایر تسلیحات نظامی مورد نیاز خود را از آمریکا خریداری کند. وی افزود: دولت آمریکا به خوبی از نیازهای نظامی عراق برای مقابله با ناآرامی ها و گروه های تروریستی مسلح آگاهی دارد.

عراق در سال 2011 میلادی نخستین محموله هواپیماهای جنگنده اف 16 را به ارزش 3 میلیارد دلار به آمریکا سفارش داده و دومین محموله سفارش این هواپیماها از سوی عراق در اکتبر 2012 میلادی ارائه شده است.

4949

کد N318069

وبگردی