آفتاب

معاون اول قوه قضاییه: سیاست، دروغ گفتن و خالی کردن جیب مردم نیست

معاون اول قوه قضاییه: سیاست، دروغ گفتن و خالی کردن جیب مردم نیست

مهر نوشت:

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه پیوند معنویت و سیاست نخستین شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی(ره) است، گفت: سیاست غیر از دروغ و جیب مردم را خالی کردن است.
ابراهیم رئیسی سه‌شنبه شب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در بیرجند گفت: آموخته‌های امام در نجوای با خدا در ماه شعبان آموخته‌هایی به یادماندنی است.

او با بیان این‌که امشب شب 14 خردادماه یادآور امام، راه و هدف امام است، گفت: سه محور شخصیتی امام شامل دینداری، دانایی و دلیری است. امام راحل که در مقام مرجعیت است، به طور حتم دیندار نیز است، امام خمینی با تمام وجود دین، خدا و حاکمیت خداوند را بر همه اجزای هستی باور داشتند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به آیه قرآن مبنی‌بر این‌که اگر نمی‌دانید به اهل ذکر مراجعه کنید، گفت: اهل ذکر نمی‌توانند اهل خشیت نباشند و اهل خشیت نمی‌توانند علماء نباشند.

رئیسی شجاعت و دلیری را یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی امام عنوان کرد و گفت: شجاعت و دلیری در پرتو خداخواهی و خدامحوری است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این‌که امام خمینی هیچ قدرت و صاحب قدرتی را به رسمیت نمی‌شناخت، گفت: ایشان با تمام وجود معتقد بودند حکمت، عظمت و قدرت مربوط به خداوند است.

او با اشاره به شاخص‌های مکتب سیاسی امام راحل گفت: پیوند معنویت و سیاست نخستین شاخصه مکتب سیاسی امام خمینی است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این‌که در مغرب زمین عالم سیاست و سیاستمداران بیش از 300 سال است که با خدا نبرد می‌کنند، ادامه داد: امروز مغرب زمین برای حذف معنویت، خداخواهی و دین از زندگی اجتماعی خود تلاش می‌کند.

رئیسی با بیان این‌که ساختن سلاح‌های کشتار جمعی، تجاوز به حقوق مردم در کشورهای جهان، قتل و غارت مردم باید در پرتو گریز و کنار گذاشتن دین از عرصه زندگی است، یادآور شد: نتیجه این امر کشورگشایی‌ها و قتل و غارت‌هایی است که بشریت به آن گرفتار است.

او ائمه دین را سیاستمدارترین افراد دانست و گفت: سیاست غیر از دروغ و جیب مردم را خالی کردن است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: سیاست تدبیر اداره منزل و جامعه است که باید براساس معنویت تنظیم شود.

رئیسی با بیان این‌که کسی نباید به نام عقلانیت ارزش‌های الهی را مورد حمله قرار دهد، گفت: دفاع از ارزش‌های دینی، ایستادگی، مقاومت، ‌دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی عین عقلانیت است.

 

45231

 

کد N318020

وبگردی