آفتاب

کشیش کلیساهای ارومیه: اندیشه های امام (ره) راه نجات ملتها را ترسیم کرد

کشیش کلیساهای ارومیه: اندیشه های امام (ره) راه نجات ملتها را ترسیم کرد

ارومیه - ایرنا - کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه با تسلیت سالگرد رحلت ملکوتی امام راحل گفت: اندیشه های ناب و اصیل امام خمینی (ره) راه نجات ملتها را ترسیم کرد.

ˈ داریاووش عزیزیان ˈ چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: امام راحل ماندگارترین چهره تاریخ است و با گذشت زمان هرگز افکار و آرمانهای او کهنه نخواهد شد.

وی اظهار کرد: ظلم ستیزی و دادخواهی شاخص ترین ویژگی امام راحل بود و به همین دلیل مورد قبول دوست و دشمن واقع شد و مقبولیت جهانی یافت.

کشیش عزیزیان ادامه داد: راهی را که امام راحل طی کردند همان روش انبیا بود و همین امر باعث شد تا ملت های جهان و حتی سیاستمداران بزرگ اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی را الگوی خود قرار دهند و حتی امروز نیز نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان اسیر در دست استکبار نیز با تبعیت از رهنمودهای امام راحل به مبارزه با ظلم برخاسته اند.

وی افزود: بازخوانی افکار امام (ره) در عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری ضروری است و می تواند تحولی بزرگ در عرصه های مختلف بوجود آورده و راه حل مناسبی برای رفع مشکلات ارائه دهد.

کشیش عزیزیان یادآور شد: بنیانگذار کبیر انقلاب معتقد به سیاستی بود که ریشه و منشا آن دین و ارزش های الهی بود. وی گفت: امام (ره) سیاست دنیوی را که بر اساس چپاول و زورگویی حرکت می کرد رد کرده و استکبار جهانی مخصوصا ابرقدرتها را به باد انتقاد گرفته و خبر نابودی آنها را در آینده ای نزدیک داد چنانکه در اندک زمانی ابرقدرتی بزرگ سقوط کرد و با سقوط خود مهر تاییدی بر اندیشه های بلند امام (ره) زد.

وی با بیان اینکه تلاش برای برقراری حکومتی الهی و برقراری عدالت مهمترین عاملی بود که سیاستمداران و ملت های مظلوم جهان را به سوی انقلاب ایران فراخواند اظهار کرد: امروز تاثیر انقلابی که به رهبری امام خمینی (ره) شکل گرفته در تمامی کشورهای جهان مشاهده می شود.

کشیش عزیزیان افزود: با تاثیری که امام (ره) بر مردم جهان گذاشته است، انقلاب ایران و بنیانگذار آن روز به روز در دل تاریخ جاودانه تر شده و بر قلب مردم حاکم می شود.

چهاردهم خرداد با بیست و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) برابر است.

8135/581/ 1495
کد N317974

وبگردی