آفتاب

مصباحی مقدم:اوج عظمت امام خمینی(ره) در بندگی خدا بود

مصباحی مقدم:اوج عظمت امام خمینی(ره) در بندگی خدا بود

قزوین -ایرنا - نماینده مردم تهران و رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اوج عظمت و شکوه امام خمینی(ره) در بندگی خداوند بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈ غلامرضا مصباحی مقدمˈ سه شنبه شب در آیین گرامیداشت سالروز رحلت بنیان گذار کبیر نظام جمهوری اسلامی در قزوین که با حضور استاندار و نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: عاملی که امام خمینی(ره) را محبوب امت ساخت و در دنیا عزت بخشید، تنها بندگی خدا بود.

وی راه نجات و سربلندی ملت ایران را نیز در ادامه راه ˈ بندگی و نزدیک شدن به پروردگار عالمˈ دانست و با تشریح ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره)، گفت: امام خمینی فقیهی عالم، آگاه، مدبر، دور اندیش، مردمی و از نسل امام علی (ع) و جلوه ای از اوصاف ائمه اطهار بود.

حجت الاسلام مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: امام راحل در همه عرصه های دینی در اوج قرار داشت و در کنار این موضوع، از چنان قدرت سیاسی بالایی برخوردار بود که رهبران دنیا را مات و مبهوت کرد.

وی افزود: عظمت و قدرت سیاسی امام خمینی(ره) به قدری بود که جیمی کارتر، رییس جمهوری وقت آمریکا پس از رحلت ایشان اظهار کرد که رهبر ایران مردی بزرگ بود و تاثیر زیادی در منطقه گذاشت و نقشه های آمریکا را با شکست روبرو کرد.

مصباحی مقدم، مردمی بودن را یکی از ویژگی های بارز امام راحل دانست و افزود: ایشان مردم را بهتر از هر فردی دیگری درک می کردند و به پشتیبانی ملت مسلمان ایران برای به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی ایمان داشتند تا جایی که در جریان نهضت 15 خرداد سال 42 وقتی از ایشان پرسیدند شما به یاری چه کسانی می خواهید به مبارزه خود ادامه دهید، فرمودند یاران من در گهواره ها هستند.

وی با اشاره به نهضت امام خمینی (ره) برای مبارزه با رژیم ستمشاهی و ایجاد نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب که به برکت رهبری امام راحل و همراهی پرشکوه مردم صورت گرفت، دین اسلام تولد و حیاتی دوباره یافت.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کشورمان پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از خود استقلالی نداشت و دست نشانده های نظام سلطه بر کشور حکمرانی می کردند، افزود: در این دوران بنا بر دین زدایی جامعه گذاشته شده بود و این روند تا جایی پیش رفت که پدران و مادران احساس کردند که فرزندان آنها از دین جدا شده اند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در دوران رژیم ستمشاهی همه زمینه ها برای عدول از دین اسلام فراهم و فرهنگ غربی در کشور حاکم شده بود، ادامه داد: مشکلات کنونی در حوزه فرهنگی که از آن اظهار نارضایتی می کنیم، میراث همان دوره است.

حجت الاسلام مصباحی مقدم گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و دمیده شدن روح مسیحایی امام راحل به مردم، عزت طلبی در میان ملت به یک اصل تبدیل شد و جوانان ایران به نسلی مومن، آگاه و مبارز تبدیل شدند که نمونه آن را در دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی دیدیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان پس از انقلاب تصور می کردند که ایران به آنها نیازمند است و بدون کمک آنان نمی تواند کشوری مستقل باشد، تصریح کرد: به برکت هدایت های امام راحل و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری و حضور همیشه در صحنه مردم، امروز پس از گذشت 35 سال، میهن ما نه تنها نیازی به بیگانگان ندارد بلکه ایران اسلامی به کشوری مستقل، مقتدر و با صلابت تبدیل شده است و هر روز به قدرتش افزوده می شود.

مصباحی مقدم، قدرت آمریکا را پس از انقلاب اسلامی در خاورمیانه رو به افول دانست و با بیان اینکه در عوض ایران اسلامی با همه فشارها و دشمنی ها اقتدار بیشتری پیدا کرده است، اظهار کرد: امریکا پس از انقلاب به علاوه از دست دادن ایران و نیافتن جایگزینی برای آن، لبنان، سوریه، عراق و افغانستان را نیز از دست داده و قدرتش در خاورمیانه دچار افت شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وضع تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان علیه کشور، گفت: با این وجود ایران اسلامی پس از انقلاب خود را به لحاظ اقتصادی از جایگاه چهلم به رتبه هفدهم دنیا رسانده است.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و تعیین شعار امسال به عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: طرح این مباحث به معنای آن است که نباید به گفت وگو و مذاکره با آمریکا چشم دوخت تا شاید به نتیجه رسیده و ما از آن برای بهتر کردن اقتصاد خود بهره ببریم.

مصباحی مقدم اضافه کرد: اگر مذاکرات به نتیجه برسد بهتر، اما اگر نتیجه بخش نبود ملت ما مسیر خود را خواهد پیمود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی و استفاده از همه ظرفیت های کشور، باید آسیب پذیری خود و اقتصاد کشور را کاهش دهیم تا دشمنان همان طور که از بعد حمله نظامی به ایران ناامید شده اند در بخش اقتصادی نیز از به نتیجه رسیدن فشارها و تحریم های خود مایوس شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی های رییس جمهوری آمریکا و تاکید وی بر بودن همه گزینه های روی میز در خصوص مساله هسته ای ایران، گفت: آمریکا به خاطر قدرت بازدارندگی دفاعی میهن اسلامی و واکنش و عواقب سختی که هرگونه تهاجم به ایران در پی خواهد داشت، جرات و توان حمله به کشور ما را ندارد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم، با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در راه رسیدن به اهداف متعالی خود مصمم و مقاوم است، خاطرنشان کرد: به برکت انفاس امام خمینی(ره) و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، امروز شاهد رشد اسلام در اقصی نقاط دنیا و گسترش تشیع در منطقه و اقتدار هرچه بیشتر ایران اسلامی درعرصه بین الملل هستیم.

7392/ 614/ 1495
کد N317920

وبگردی