آفتاب
یک نماینده پیشین مجلس:

هرجا به وصیتنامه امام عمل کردیم، با قدرت جلو رفتیم

هرجا به وصیتنامه امام عمل کردیم، با قدرت جلو رفتیم

یک نماینده پیشین مجلس گفت: آنجا که به وصیتنامه امام(ره) عمل کردیم، هیچ چالشی نداشتیم و نظام ما با قدرت و قوت جلو رفته است اما هرجا از این وصیتنامه عدول کرده‌ایم، دچار چالش شده‌ایم.

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، با بیان اینکه معرفی شخصیت این بزرگمرد تاریخ به نسل چهارم انقلاب و جوانان این مرز و بوم از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: آنطور که باید و شاید نتوانسته‌ایم چهره امام را در همه ابعاد برای جوانان خود و جهانیان ترسیم کنیم.

وی افزود: آنچه از امام(ره) در ذهن ما می‌آید این است که یک روحانی سیاستمدار بودند که مقابل ظلم دیرینه ایستاده و توانستند نظام 2500 ساله شاهنشاهی را از بین ببرند، اما ابعاد شخصیت ایشان از نظر عرفان، اخلاق و فلسفه نادیده گرفته شده است.

ابطحی با بیان اینکه "امام شخصیت جامع‌الاطرافی داشتند که شناخت آن نیازمند گذراندن دوره‌هایی از علوم مختلف است"، تصریح کرد: امام در عین اینکه فقیه اصولی بودند، عارف به تمام معنا در عرفان نظری و عملی بودند که این بعد از شخصیتشان آشکار نشد و ای کاش دانشمندان ما از طریق رسانه‌ها بیشتر به ابعاد مختلف شخصیت ایشان می‌پرداختند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام (ره) از نظر سیاست، یکی از سیاستمداران عصر حاضر دنیا هستند، گفت: نامه ایشان خطاب به گورباچوف در 13 دی 1367 حاکی از بینش عمیق ایشان در امور سیاسی و بین‌المللی دنیا بود.

وی از جمله دیگر ویژگی‌های شخصیتی امام را شجاعت، پافشاری روی عدالت، دفاع از حقوق مظلومان و محرومان دانست و افزود: مطابق تاکیدات مقام معظم رهبری باید به وصیتنامه حضرت امام بیشتر توجه کنیم چون چکیده‌ای از عمر و تجارب، آرا و نظرات امام است که اگر تحلیل و اجرا شود، خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد.

ابطحی با اشاره به نگاه امام خمینی(ره) در بخش‌های مختلف کشور، اظهار کرد: اگر وصیتنامه به درستی فهم می‌شد، ما بیش از آنچه که هستیم پیشرفت می‌کردیم اما متاسفانه دست‌هایی در کار بوده و هستند که این وصیتنامه را کمرنگ کنند.

وی با بیان اینکه هر جا از وصیتنامه امام عدول کردیم، دچار مشکل شده‌ایم، گفت: در عرصه فرهنگ و اقتصاد که کمتر به سخنان امام توجه شده است، ضربه خورده‌ایم، پس راهکار آشنا کردن مردم با این بزرگمرد تاریخ است و اینکه دولتمردان و دستگاه‌ها و نهادها و هیات حاکمیت در اجرای وصیتنامه ایشان تلاش کنند.

ابطحی با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه ای انسان تو فکر می‌کنی حجم کوچکی هستی در حالی که عالم بزرگ در تو نهاده شده است، گفت: این سخن حضرت علی (ع) در وجود امام (ره) عینیت یافته است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امام در قله‌ها سیر می‌کردند و ما در دامنه هم نیستیم اشاره کرد و افزود: این کلام حضرت آقا که فرمودند امام (ره) تا مرزهای عصمت را درنوردیدند، یعنی انگار پا جای پای معصوم گذاشتند و اگر ما می‌خواهیم امام معصوم را مشاهده کنیم، کافی است در عصر حاضر به شخصیت و زندگی این مرد بنگریم.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: امام (ره) آنچه را وظیفه الهی داشت، بیان می‌کرد و با کسی رودربایستی نمی‌کرد و هیچ‌گاه مصلحت‌گرایی نمی‌کرد، یعنی باندبازی و جناح‌بازی نداشت و با شجاعت حرف می‌زد و عمل می‌کرد. به طور مثال در جریان قائم‌مقام رهبری تنها کسی که می‌توانست با آقای منتظری برخورد کند که از نزدیک‌ترین یاران ایشان بود، شخص امام بود که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، نظام ما هنوز دچار مشکل بود و همه اینها نشان از شجاعت و بصیرت شخصیت امام (ره) دارد پس امیدوارم در سالگرد امام رسانه‌ها و نخبگان دست به دست هم بدهند تا ابعاد مختلف شخصیت امام بدون حب و بغض و گرایش‌های جناحی به مردم و به خصوص نسل جوان که هنوز برای هدایت نیازمند رهنمودهای حضرت امام (ره) هستند معرفی کنند.

انتهای پیام

کد N317916

وبگردی