آفتاب
رایزن فرهنگی ایران در مالزی

پیام امام راحل مرزهای بین المللی را درنوردیده است

پیام امام راحل مرزهای بین المللی را درنوردیده است

کوالالامپور – ایرنا – رایزن فرهنگی ایران در مالزی گفت که پیام امام راحل مرزهای بین المللی را درنوردیده است و ارزش های انقلابی امام خمینی (ره) توانست سد عظیم کمونیسم و هجوم گسترده فرهنگی غرب و استکبار را در هم بشکند.

علی اکبر ضیائی روز چهارشنبه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد ˈامام (ره) با توکل به خدا و برای احیای ارزش های اسلامی، این انقلاب پر برکت را بنیان گذاشت و همین خدا محوری امام بود که سبب شد در مقابل هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نیاورد و ارزش های انقلابی او توانست سد عظیم کمونیسم و هجوم گسترده فرهنگی غرب و استکبار را در هم بشکند.

به گفته وی، امام راحل با خدا معامله کرد و اثرات این اخلاص را نیز در احیای حرکت های اسلامی در شرق و غرب عالم از همان اوان نشات انقلاب اسلامی تا همین روزهای بیداری اسلامی به خوبی مشاهده می کنیم.

رایزن فرهنگی ایران در کوالالامپور با طرح این سوال که آیا ارگان های دولتی، رسمی و دینی توانسته اند در داخل مرزها ارزش های امام راحل را نهادینه کنند، گفت: به نظر می رسد نخبگان در حوزه و دانشگاه نتوانسته اند حق مطلب را ادا کنند و گرنه مبحث مترقی نظام سیاسی اسلام یعنی ولایت فقیه باید جایگاه خود را در میان سطوح مختلف مردمی به گونه ای باز می کرد که هرگز دچار خدشه نگردد و باید به گونه ای این نظریه را نهادینه می کردیم که بتواند در جریان های سیاسی معاصر در جهان اسلام از شیعی تا سنی تأثیرگذار باشد.

دکتر ضیائی تاکیدکرد ˈامام راحل به وظیفه خویش خوب عمل کردند و آن چیزی را که از فقه مترقی شیعه باید معرفی می کرد به مردم ایران و جهان کنونی شناساند، اما چرا فاصله ما فرزندان انقلاب با روح ارزش های امام (ره) زیاد شده استˈ.

وی معتقد است در تبیین ارزش های انقلاب اسلامی کوتاهی شده است و بجای تبیین ارزش های انقلاب و مباحث مترقی نظام اسلامی تنها هر ساله یک روز را به نام سالگرد امام برگزار می کنیم.

وی گفت که نباید نسل های بعد از انقلاب با کتاب صحیفه نور بیگانه شوند و اگر این نسل با این کتاب بیگانه شد ناشی از کوتاهی ما در تبیین ارزش های انقلاب اسلامی است و در این زمینه هم حوزه و هم دانشگاه باید پاسخگو باشند.

رایزن فرهنگی ایران در مالزی، گفت: ما آن گونه که سزاوار است امام خمینی (ره) را نشناخته ایم و مظلومیت امام حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به گونه ای بود که برخی با فلسفه و عرفان در دوران حیات امام هم مخالفت می کردند.

وی با اشاره به این که سخنان فلسفی امام راحل به اندازه ای گویای اندیشه عمیق آن متفکر بود که در اوایل نیز نمی شد امام را یک فیلسوف نامدار ندانست، به نقل خاطره ای از یکی از شاگردان امام پرداخت.

براساس این خاطره گروهی از فلاسفه مشهور انگلستان با سفر به ایران و دانشگاه ها بدنبال پاسخ چند سوال فلسفی غامض بودند و ناامید از یافتن پاسخ خدمت مرحوم آیت الله بروجردی می رسند و درخواست کمک می کنند.

ˈمرحوم بروجردی دستور می دهد به سراغ حاج آقا روح الله بروند و امام چند ساعتی به بحث با آن فیلسوفان انگلیسی می نشیند و وقتی آنان پاسخ همه سوالات را از امام می شنوند به ایشان می گویند بهتر است کرسی درس فلسفه را در دانشگاه های انگلستان داشته باشند و در آنجا دانشجویان از این دریای علمی بیشتر استفاده خواهند کردˈ.

رایزن فرهنگی ایران در مالزی، گفت: حال چرا باید بنشینیم و ببینیم که چند فیلسوف انگلیسی و فرانسوی از مناقب علمی امام تعریف و تمجید کنند و بعد ما به ابعاد مختلف امام (ره) از جمله ابعاد فلسفی ایمان بیاوریم و روی آنها کار کنیم.

وی گفت: ما نسل انقلاب کم کاری داشته ایم و حق مطلب را ادا نکرده ایم، اما فراموش نکنیم که آرمان های امام (ره) چه بخواهیم و چه نخواهیم به جهان اطراف ما رسوخ پیدا کرده است و هر روز عقلانیت انقلاب اسلامی به همت اخلاص و دین باوری و خدا باوری امام (ره) سراسر جهان را فرا می گیرد.

آساق**1611
کد N317896

وبگردی