آفتاب

همایش حضرت امام(ره)؛ ماندگارترین چهره امت اسلام در تایلند برگزار می شود

همایش حضرت امام(ره)؛ ماندگارترین چهره امت اسلام در تایلند برگزار می شود

کوالالامپور- ایرنا – همایش ˈحضرت امام خمینی(ره)؛ ماندگارترین چهره روحانی و معنوی امت اسلامˈ به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) در تایلند برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، این همایش روز شنبه آینده با مشارکت مجمع بومی اهل بیت (ع)، مرکز مطالعات اسلامی تایلند و انجمن محبان ولایت فقیه این کشور در سالن اجتماعات مرکز کالج اسلامی شهر بانکوک برگزار می شود.

در این همایش از کتاب ˈبیانات حضرت امام خمینی (ره)ˈ به زبان تایی رونمایی می شود و ویژه نامه ˈرهبریˈ نیز به زبان تایی منتشر خواهد شد.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بانکوک روز چهارشنبه اعلام کرد که آیین های مختلفی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مناطق مختلف تایلند برگزار می شود.

بنابراین گزارش مسجد بزرگ روح الله در شهر ناخان سیتامارات در جنوب تایلند امروز (چهارشنبه) شاهد برگزاری آیین ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) خواهد بود.

مراسم ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و سالروز واقعه 15 خرداد نیز روز پنجشنبه در محل حسینیه ولایت رایزنی فرهنگی ایران با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بانکوک و ایرانیان مقیم برگزار می شود.

دیدگاه های امام خمینی (ره) در کشورهای مختلف جنوب شرق آسیا به ویژه تایلند جایگاه ویژه ای دارد.

مصطفی نجاریان زاده رایزن فرهنگی ایران در تایلند گفت که مردم این کشور جنوب شرق آسیا به شیخ احمد قمی شخصیت ماندگار تاریخ جهان اسلام که حدود چهار قرن پیش به این کشور رفت و بنیان اسلام و شیعه را در تایلند گذاشت، ارادت فراوانی دارند.

وی گفت تاسیس انجمن محبان ولایت فقیه توسط شیعیان تایلند و عضویت مسلمانان و حتی بودائیان در این انجمن نیز نشانگر جایگاه والای امام راحل و دیدگاه های ایشان در تایلند است.

رایزن فرهنگی ایران در تایلند، گفت که شیعیان این کشور در سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) مراسم و برنامه های ویژه ای در مساجد و حسینیه ها برگزار می کنند.

آساق**1611
کد N317893

وبگردی