آفتاب

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری سوریه آغاز شد

شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری سوریه آغاز شد

دمشق- ایرنا- با پایان کار اخذ رأی و زمان قانونی انتخابات ریاست جمهوری سوریه، کار شمارش آرای مأخوذه از صندوق ها آغاز شد.

ˈهشام الشعارˈ رییس کمیته قضایی انتخابات سوریه دقایقی پیش اعلام کرد که صندوق های رأی پس از تمدید پنج ساعته در ساعت 24 شامگاه سه شنبه به وقت دمشق بسته شد و کمیته های مربوطه کار شمارش آرا را بسرعت آغاز کردند.

نخستین انتخابات رقابتی در تاریخ سوریه با حضور سه نامزد ریاست جمهوری، ساعت هفت صبح جمعه در دمشق و مناطق تحت کنترل ارتش این کشور آغاز شده بود.

این انتخابات از مهمترین رویدادهای سوریه از 37 ماه گذشته تاکنون محسوب می شود که این کشور با مداخله قدرت های خارجی، درگیر بحران جنگ داخلی شده است.

در انتخابات روز سه شنبه، بشار اسد، ماهر حجار و حسام النوری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

کمیته عالی انتخابات سوریه برای برگزاری این همه پرسی، 9 هزار و 601 حوزه انتخاباتی و 11 هزار و 776 مرکز اخذ رأی در تمام استانهای سوریه در نظر گرفته بود.

همچنین برای این انتخابات حدود 10 میلیون حائز شرایط ثبت نام کرده بودند که روز سه شنبه پای صندوق های رأی رفته وآرای خود را به صندوق ها ریختند.

انتخابات اخیر از سوی کارشناسان از این جهت مورد توجه قرار دارد که برای نخستین بار در تاریخ سیاسی سوریه برای جابجایی قدرت، رقابت صورت می گیرد. پیش از این تنها یک همه پرسی برای تأیید رییس جمهوری انجام می شد.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه برای پوشش امنیتی انتخابات روز سه شنبه، تدابیر ویژه ای بکار بست که در آن چند هزار نیروی امنیتی و نظامی زبده بکار گرفته شدند.

کارشناسان پیش بینی می کنند که نخستین نتایج شمارش آرا صبح سه شنبه آینده اعلام شود، با این حال، هنوز از سوی مقامات برگزار کننده به طور رسمی زمانی اعلام نشده است.

1770**1504
کد N317874

وبگردی