آفتاب

ایرانیان مقیم پایتخت ترکیه یاد امام راحل را گرامی داشتند

ایرانیان مقیم پایتخت ترکیه یاد امام راحل را گرامی داشتند

آنکارا- ایرنا- ایرانیان مقیم آنکارا پایتخت ترکیه با برگزاری مراسمی سالروز رحلت جانگداز امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا، ایرانیان مقیم آنکارا در آستانه سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در آیینی که در خانه فرهنگ ایران برگزار شد، یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.

در این آیین ˈمحمود واعظیˈ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ˈعلیرضا بیکدلیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، ˈابوالحسن خلج منفردˈ رایزن فرهنگی کشورمان، رؤسای نهادهای ایرانی، دانشجویان و ایرانیان مقیم حضور داشتند.

این آیین با اقامه نماز مغرب و عشا و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و سپس محمدجواد شرافت، حسن بیاناتی و سید مهدی موسوی سه تن از شاعران روحانی به ایراد غزل هایی در وصف امام خمینی (ره) و امام زمان(عج) پرداختند.

حجت الاسلام ˈعلی کمساریˈ رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این آیین به تشریح ویژگی های امام راحل پرداخت.

وی گفت: افراد و نظریه پردازان بسیاری با هدف اصلاحات در صحنه های فکری، عقیدتی و سیاسی جهان موجب تحولاتی در جامعه شان شده اند اما از منظر دین، انبیا و اولیا همواره پرچمدار اصلاح زندگی مردم بودند.

او افزود: امام خمینی (ره) با روشنگری و نظریه پردازی خود به تأسیس حکومتی با مدلی جدید در جغرافیای سیاسی جهان اقدام کرد که مبنای آن بر اندیشه های اسلامی در مسیر کمال و اصلاح جامعه استوار بود.

رییس مرکز هنری دفتر تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به ویژگی های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امام راحل با داشتن چهار ویژگی ایمان به خدا، ایمان به ملت، ایمان به هدف و ایمان به روش خود توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و حکومت اسلامی را برپا کند.

وی در ادامه اظهار داشت: مبارزات امام راحل با رژیم پهلوی از سال 1341 آغاز شد و ایشان با اعتقاد به مردم توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

خاورم**230**1504
کد N317848

وبگردی