آفتاب
رئیس مجلس مالی در تهران:

ایران به الگویی برای ملتهای مستقل تبدیل شده است

ایران به الگویی برای ملتهای مستقل تبدیل شده است

رئیس مجلس مالی در دیدار با قائم مقام وزیر خارجه کشورمان که عصر امروز سه شنبه برگزار شد، با تمجید از مقاومت و ایستادگی ملت و دولت ایران در مقابل فشارها و تحریمها تاکید کرد: ایران به الگویی برای ملتهای مستقل تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عیساکا سیدیبه رئیس مجلس مالی که در راس هیات پارلمانی برای شرکت در دومین اجلاس روسای کمسیون های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه به تهران سفر کرده است ، عصر امروز سه شنبه با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی و توسعه روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

سرمدی در این دیدار با اشاره به دیدگاههای مشترک دو کشور مسلمان در مخالفت با خشونت و افراط گرایی، حضور رئیس مجلس مالی را در اجلاس کشورهای دوست سوریه در تهران در راستای همکاری جمعی برای مقابله با پدیده شوم تروریسم و افراط گرایی و حمایت از حق تعیین سرنوشت ملتها به دور از دخالت بیگانگان در مناطق مختلف مهم ارزیابی کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به اولویت و اهتمام دولت برای تداوم گسترش روابط همه جانبه با کشورهای آفریقایی از جمله کشور مسلمان مالی، بر ظرفیت های فراوان موجود برای توسعه روابط فیمابین به ویژه در عرصه های اقتصادی و تجاری و همچنین تداوم همکاری در عرصه های بین المللی از جمله جنبش عدم تعهد و اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی تاکید کرد.

سرمدی با اشاره به تجربیات و دستاوردهای خوب دولت و مردم ایران در طول سالهای گذشته و دستیابی به خودکفایی و پیشرفتهای علمی و فناوری و صنعتی علیرغم  تحمل و مقاومت در برابر فشارها و تحریمهای ظالمانه، آمادگی کشورمان را برای انتقال این تجربیات به کشورهای دوست از جمله مالی اعلام کرد.

رئیس مجلس مالی نیز در این دیدار با قدردانی از حسن میزبانی و برگزاری موفق دومین اجلاس روسای کمیسیونهای سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه، بر دیدگاه مشترک دو کشور برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

وی با تمجید از مقاومت و ایستادگی ملت و دولت ایران در مقابل فشارها و تحریمها تاکید کرد: ایران به الگویی برای ملتهای مستقل تبدیل شده است.

وی بر تداوم حمایت و همکاری کشورش با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی تاکید کرد و خواستار حضور فعال ایران بعنوان کشوری مهم و تاثیر گذار در جهان اسلام در نشست آتی اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی در کشورش شد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از روند تحولات کشورش و روند تثبیت شرایط سیاسی و امنیتی بدنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در مالی، خواستار تداوم حمایتهای ایران از این کشور و استفاده از تجربیات و دستاوردهای ایران در عرصه های مختلف شد. 

کد N317720

وبگردی