آفتاب
مشاور رسانه ای عارف:

کسانی که خود را پدرمعنوی می دانند درتضاد با امام خمینی سخن می رانند

کسانی که خود را پدرمعنوی می دانند درتضاد با امام خمینی سخن می رانند

تهران - ایرنا- مشاور رسانه ای محمد رضا عارف رییس بنیاد امید ایرانیان، خصوصیات امام خمینی (ره) را هم صدایی با مردم عنوان کرد و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به تک صدایی در کشور اعتقادی نداشتند.

«علیرضا خامسیان» روز سه شنبه در آستانه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا

افزود: کسانی که خود را پدر معنوی می دانند و برای خود ارج و قربی قائلند برای مقابله با اندیشه های امام خمینی(ره) سخن می گویند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که نقشی در عقبه نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی نداشتند امروز خود را مفسر اصلی اندیشه های امام راحل می دانند.

وی با بیان این که برخی افراد و شخصیت ها قرائت های ناصواب از اندیشه امام خمینی (ره) می کنند، تصریح کرد: در دوران های مختلف با رحلت امام (ره) تفاسیر متفاوتی از سخنان ایشان توسط مسوولان ارایه می شود که با ذات اصلی سخنان وی در تضاد است و همسو با تفکرات امام راحل نیست. این در حالی است که اندیشه های امام راحل در قانون اساسی نیز تبلور دارد.

خامسیان یادآور شد: متاسفانه با رحلت امام خمینی (ره) تعابیر گوناگونی منتسب به ایشان مطرح می شود که صحیح نیست.

مشاور رسانه ای رییس بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: این وظیفه ذاتی متولیان است که با رصد سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و موضع گیری صحیح، تعابیر سخنان امام راحل را روشنگری کنند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به برخی خصوصیات بارز امام خمینی (ره) گفت: امام برائت مردم سالارانه داشتند و با اعتقاد به مردم اجازه نمی دادند به رای و نظر مردم خدشه ای وارد شود.

خامسیان به رویکرد اعتدالی امام خمینی (ره) هم اشاره و خاطر نشان کرد: امام راحل این حق را برای افراد مختلف قائل بود که وی را نقد کنند اما با فعالیت جریان های سیاسی مختلف مخالفتی نداشتند که نمونه بارز آن جامعه روحانیت مبارز و همراهی با دولت موقت تا پیروزی انقلاب اسلامی بود.

خامسیان از دیگر خصوصیات امام خمینی (ره) را هم صدایی با مردم ذکر کرد و افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به تک صدایی در کشور اعتقادی نداشتند و اگر کسانی قصد تک صدایی داشتند با نهیب امام خمینی (ره) مواجه می شدند.

وی ادامه داد: اعتقاد امام خمینی (ره) رای و نظر مردم بود و در اداوار مختلف بعد از انقلاب در آنچه با خرد جمعی احساس می کرد به نفع ملت است، ایستادگی می کرد.

وی به عنوان مصداق به هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: امام راحل با زورگویی در برابر دشمن ایستادگی کرد و زمانی که مصلحت کشور را در ادامه جنگ ندیدند، پذیرفت که جنگ پایان یابد.

سیام/(4)9136**1336
کد N317648

وبگردی