آفتاب

آیین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مالزی برگزار شد

آیین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مالزی برگزار شد

کوالالامپور – ایرنا – آیین بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد عصر روز سه شنبه با حضور ایرانیان مقیم مالزی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین محمدعلی سید ابریشمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در مالزی، علی اکبر ضیائی رایزن فرهنگی ایران در کوالالامپور، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی حضور داشتند.

رایزن فرهنگی ایران در مالزی در آیین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) که اساتید دانشگاه و دانشجویان نیز حضور داشتند با یادآوری نقش و تاثیر تفکرات امام خمینی (ره) در کشورهای مختلف، گفت: حضرت امام (ره) نقش خویش را در انقلاب و روشنگری ملت ها ایفا کردند و حال ما باید بیندیشیم که برای گسترش این تفکر چه کرده ایم.

وی از حضرت امام (ره) به عنوان فیلسوفی بزرگ یاد کرد که فلاسفه خارج از ایران را به ستایش واداشته است و گفت: فرزندان ایشان و تربیت یافتگان این مکتب نباید این ارزش ها را به فراموشی بسپارند.

وی گفت که عمل نکردن به دیدگاه های امام راحل که همان ارزش های انقلاب اسلامی است ظلم مضاعفی در حق امام راحل و عظیم الشان خواهد بود.

ضیائی معتقد است که برای پاسداری از نظرات و دیدگاه های امام راحل در زمینه های مختلف کوتاهی شده است، اما انقلاب اسلامی به دلیل ریشه محکم آن که ناشی از نظرات حضرت امام (ره) است به راه و رشد خود ادامه داده و سنگرهای مختلف از کاپیتالیسم و امپریالیسم تا دیدگاه های اخوانی ها را در هم می شکند و در حال فتح این سنگرها است.

وی گفت که دیدگاه های امام راحل در حال گسترش در تمام جهان از فیلیپین و مالزی، تایلند، اندونزی و منطقه بالکان تا چین کمونیست و اروپا و آمریکاست . کم کاری ما در نفوذ این تفکر و دیدگاه تاثیری ندارد.

حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی محمدی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این آیین با اشاره به ویژگی ها و خصوصیات امام راحل، علل موفقیت امام (ره) را برشمرد و گفت: تبیین اندیشه های امام راحل در جامعه اسلامی جلو زیاده خواهی های استکبار جهانی را در ایران گرفت.

وی خدامحوری، اطمینان و ارامش، تیزهوشی، تواضع و شجاعت حضرت امام (ره) را از علل موفقیت امام در پیروزی و هدایت انقلاب اسلامی دانست و گفت برخی افراد در جهان تا تاریخ وجود دارد زنده و ماندگارند و تفکرات و شخصیت امام راحل تا تاریخ هست ، زنده و جاودان خواهد بود.

وی با اشاره به این جمله امیرالمومنین علی (ع) که فرمود آیندگان علی (ع) را بهتر خواهند شناخت، گفت تفکرات امام نیز بعد شناخته می شود و بیداری اسلامی کنونی در جهان ناشی از تفکر حضرت امام (ره) است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مرهون و محصول عالمی وارسته و نستوه از شهر قم بود که برای هدایت همه مردم جهان به سوی توحید شکل گرفته بود و اندیشه های ایشان تمام اندیشه های جامعه شناسان غرب و شرق را متزلزل کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با ذکر برگی از تاریخ انقلاب اسلامی، افزود: توطئه ها و نیرنگ های دشمنان نظام اسلامی در سه دهه گذشته با وجود ولایت فقیه راه به جایی نبرده است. ولایت فقیه نتیجه رهبری ایشان بوده است.

دکتر رفیعی با اشاره به اصل ولایت فقیه گفت که امام راحل با تواضع و به رغم مخالفت ها این دیدگاه را مطرح کردند و مردم جذب شدند. اکنون سال ها از انقلاب اسلامی با حاکمیت گرایش های مختلف سیاسی می گذرد. هر کدام از این دولت ها نیز تلاش و خدمت کردند و خطاهایی نیز انجام دادند، اما نظام به دلیل دیدگاه ولایت فقیه حفظ شده و کشور آسیب ندیده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: همه در برابر دیدگاه های امام راحل حتی در خارج از کشور مسئول هستیم. نباید برای دفاع از امام و انقلاب هراس به دل راه داد. نان انقلاب را خوردیم و و زیر سایه اندیشه های امام راحل بزرگ شده ایم و باید از انقلاب اسلامی، اصل ولایت فقیه و اسلامیت نظام دفاع کنیم.

در این آیین فیلم های ویژه ارتحال حضرت امام (ره) نیز پخش شد.

آساق**1611
کد N317633

وبگردی