آفتاب
آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

صحیفه سجادیه منبع عظیم فرهنگی است

صحیفه سجادیه منبع عظیم فرهنگی است

آیت‌الله نوری همدانی گفت: صحیفه سجادیه یکی از منابع عظیم فرهنگی است و باید با ابزار روز و بصورت کارآمد و درست، معارف و دعاهای بلند امام سجاد (ع) را تبیین و عرضه کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دست اندرکاران کنگره بین‌المللی «سبط النبی» امام حسن مجتبی(ع)، به تبیین اهمیت نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جهان پرداخت.

وی با بیان این که دنیای امروز تشنه معنویت است، ادامه داد: جریان ها و رخدادهای جامعه بشری نشان می دهد که انسان ها از زندگی مادی خسته شده اند؛ چرا که امروز زندگی بشر بر محور مادیات می چرخد، در حالی که یکی از نیازهای عالی انسان ها معنویت و توجه به مبدا و معاد است.

وی فرهنگ اهل بیت(ع) را منبع اصلی معنویت دانست و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم فرهنگ اهل بیت (ع) را به دنیا معرفی کرده و معارف بلند و والای آنان را به تشنگان حقیقت برسانیم، گام مهمی در ایجاد ثبات در جهان برداشته ایم.

این مرجع تقلید، صحیفه سجادیه را یکی از منابع عظیم فرهنگی خواند و ابراز کرد: اگر با ابزار روز و به صورت کارآمد و درست، معارف و دعاهای بلند امام سجاد(ع) را تبیین و عرضه کنیم، کار بسیار بزرگی انجام داده‌ایم.

نوری همدانی افزود: انسان ها از هر فرقه و نحله فکری که باشند در اعماق فطرت خویش به آفریننده توجه دارد؛ زیرا فطرت همه انسان ها بر مبنای خداپرستی شکل گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع و شرایط دوران امام حسن مجتبی(ع)، خاطرنشان کرد: امام حسن (ع) مظلوم ترین امام در میان اهل بیت(ع) است و به خاطر شرایط و خفقان بسیار بدی که در زمان ایشان حاکم بود، مردم با وعده و وعید معاویه از اطراف امام حسن(ع) پراکنده شدند.

این مرجع تقلید، معاویه را ظالم ترین حاکم اموی در حق اسلام و اهل بیت(ع) معرفی کرد و گفت: معاویه با وعده و وعید و استفاده از ترفندها و شیطنت های مختلف، یاران امام حسن(ع) را از اطراف حضرت دور کرد و دستور داد در منابر به حضرت علی (ع) اهانت شود؛ این کار یکی از بی شرمانه ترین وقایع تاریخ بشریت است.

وی خطاب به کنگره بین‌المللی «سبط النبی» امام حسن مجتبی(ع) گفت: اگر بتوانید جنایات امویان را در کنار جنایاتی که امروز تکفیری ها به نام اسلام انجام می دهند، برای مردم دنیا تبیین کنید، کار بسیار بزرگی در راستای نشان دادن مظلومیت امام مجتبی(ع) و تنویر افکار عمومی دنیا انجام داده اید؛ چرا که تکفیری ها ادامه دهنده راه امویان و دشمنان اهل بیت(ع) هستند که باید چهره واقعی آنان برملاشود.

انتهای پیام

کد N317588

وبگردی