آفتاب

معاون استاندار تهران: طوفان جدید در راه است

معاون استاندار تهران: طوفان جدید در راه است

معاون عمرانی استاندار تهران اعلام کرد: تهرانی ها امروز در خانه بمانند؛ طوفان جدید در راه است.

به گزارش خبرگزتاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ ستاد مدیریت بحران استان تهران عصر امروز به دلیل بروز طوفان در پایتخت به ریاست حسن کریمی معاون عمرانی استاندار تشکیل جلسه داد.

در این جلسه هر یک از اعضا گزارش های مرتبط با حوادث و خدمات ارائه شده در طوفان روز گذشته تهران را ارائه کردند.

هلال احمر استان تهران از استقرار 1400 نیروی عملیاتی در حرم مطهر حضرت امام (ره) و همزمان پوشش طوفان تهران خبرداد و گفت: با درخواست آتش نشانی تهران یک نیرو همراه با بی سیم در فرماندهی آتش نشانی مستقر شد تا آتش نشانی را همراهی کند. همچنین 8 تصادف رانندگی به دلیل بروز طوفان در جاده حسن آباد رخ داد که 6 زخمی داشت و هم اکنون تمام شهرستان ها آماده باش هستند.

در این جلسه نماینده برق تهران گفت: روز گذشته ساعت 17 ستاد بحران در سطح مسئولان ارشد تشکیل و همزمان تمامی 21 منطقه آماده باش شدند. 150 اکیپ عملیاتی به مناطق خاموشی اعزام و تا 11 شب خاموشی بخش هایی از تهران مهار شد ولی ترافیک یکی از دلایل تاخیر در کار گروه ها بود.

برخی از اعضای ستاد هم از خروج چاه های آب در حاشیه رودخانه جاجرود به دلیل قطعی برق و تلفات احشام در شهرری و سایر شهرها گزارش ارائه کردند.

در ادامه جلسه حسن کریمی،‌ معاون عمرانی استاندار تهران اعلام کرد: 5 فوتی حاصل این رخداد طبیعی بود و 1380اصله درخت در طوفان روز گذشته از بین رفت ولی تیم های شهرداری و اورژانس به موقع وارد عمل شدند تا خسارت بیشتری رخ ندهد. تا یک ساعت دیگر طوفان دیگری در راه است و فردا هم این پدیده وجود دارد لذا از شهروندان می خواهیم در خانه های خود بمانند و خارج نشوند.

معاون استاندار تهران گفت: هفته آینده نمایندگانی از هلال احمر؛ استانداری و فرمانداری با خانواده داغ دیدگان دیدار خواهند داشت.

کریمی در پاسخ به اینکه آیا تمهیداتی برای تامین خسارات آسیب دیدگان دیده شده است گفت: شهروندانی که خسارت جدی بر اثر طوفان روزگذشته دیده اند می توانند با مراجعه به نیروی انتظامی تشکیل پرونده دهند که قطعا این شکایات ارزیابی خواهد شد و تلاش می کنیم هم حادثه دیدگان و فوتی ها با همکاری بیمه و شهرداری جبران خسارت شوند.

در این جلسه همچنین اعضای ستاد مدیریت بحران استان تهران از کوتاهی سازمان هواشناسی کشور انتقاد کردند و کریمی به عنوان رئیس جلسه گفت: قصور هواشناسی برای ارزیبابی به موقع و اطلاع رسانی قابل پیگیری است.

۴۷۴۷

کد N317571

وبگردی