آفتاب

اوباما خواستار بودجه 1 میلیارد دلاری برای تقویت حضور نظامی آمریکا در اروپا شد

اوباما خواستار بودجه 1 میلیارد دلاری برای تقویت حضور نظامی آمریکا در اروپا شد

رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه در سفر به لهستان از کنگره ایالت متحده خواست تا با بودجه درخواست شده برای تقویت حضور نظامیان آمریکایی در اروپا موافقت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سفر اروپایی "باراک اوباما" از امروز آغاز شده و وی در اولین گام از این سفر به لهستان رفته است. رئیس جمهور آمریکا بعد از ورود به ورشو در اظهاراتی از لزوم افزایش حضور نظامی آمریکا در اروپا بواسطه نگرانی همپیمانان واشنگتن از اقدامات روسیه سخن گفت.

اوباما در بخشی از اظهاراتش از کنگره آمریکا خواست تا با بودجه یک میلیارد دلاری درخواست شده برای افزایش حضور نظامی آمریکا در اروپا موافقت کند.

به گفته برخی از مقامات امریکایی، این بودجه صرف انجام مانورهای مشترک با کشورهای اروپایی، آموزش نیرو و همچنین تقویت نیروها در کشورهای عضو ناتو و همچنین گسترش حضور در دریاهای سیاه و بالتیک می شود.

پیشتر اعلام شده بود که سفر اوبام به سه کشور اروپایی زیر سایه سنگین تحولات اوکراین انجام خواهد شد. در ماه های گذشته و به دلیل بالا گرفتن بحران اوکراین، آمریکا برای اعلام حمایت خود از همپیمانانش اقدام به اعزام چند صد نیرو به کشورهای همسایه روسیه کرد که تعدادی از آنها در لهستان مستقر شدند.

لهستان از دید مقامات امریکایی و به دلیل همسایه بودن با روسیه از موقعیتی منحصر به فرد برخوردار است و دقیقا از همین رو بود زمانیکه در دوران ریاست جمهوری بوش بحث استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپا پیش آمد لهستان به عنوان یکی از مراکز استقرار آن مطرح شد.

کد N317314

وبگردی