آفتاب

گروهی از عاشقان امام خمینی (ره) در ترکیه عازم تهران شدند

گروهی از عاشقان امام خمینی (ره) در ترکیه عازم تهران شدند

آنکارا - ایرنا - گروهی از عاشقان امام خمینی (ره) در ترکیه برای شرکت در مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، عازم تهران شدند.

ˈابوالحسن خلج منفردˈ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه روز سه شنبه در آستانه برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در گفت وگو با ایرنا با بیان این مطلب گفت: شماری از عاشقان امام خمینی (ره) در ترکیه برای شرکت در مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امروز عازم تهران شدند تا در این مراسم حضور یابند.

وی با اشاره به برنامه های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در ترکیه در آستانه برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: رایزنی فرهنگی ایران به همراه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و مرکز نشر تنظیم آثار امام راحل مراسمی در ترکیه برگزار خواهد کرد.

خلج منفرد افزود : در این راستا یک نمایشگاه عکس ، خط و تذهیب از هنرمندان روحانی حوزه علمیه قم از فردا (چهارشنبه) به مدت چهار روز در شهرداری ˈکچی اورنˈ شهر آنکارا دایر خواهد شد.

وی تصریح کرد : افزون بر آن امشب نیز مراسمی به مناسب گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در خانه فرهنگ ایران برگزار شد و در آن حجت الاسلام ˈعلی کمساریˈ معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در سخنانی به تشریح خصایص آن امام راحل خواهد پرداخت.

شماری از شاعران نیز غزل هایی در باره شخصیت امام خمینی ( ره ) خواهند سرود.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه افزود: علاوه بر آن یک نمایشگاه عکس از دوران زندگی پر برکت امام خمینی ( ره ) نیز در خانه فرهنگ ایران دایر می شود.

خاورم ** 230**1651
کد N317306

وبگردی