آفتاب
آدم از آینده‌اش خبر ندارد؛| 173311

دژاگه: بازی با آرژانتین تفریحی نیست/نباید به خودمان صفر بدهیم/ایران یکی از پدیده‌های جام بیستم!

دژاگه: بازی با آرژانتین تفریحی نیست/نباید به خودمان صفر بدهیم/ایران یکی از پدیده‌های جام بیستم!

ما نباید به خودمان صفر بدهیم. می‌خواهیم تمام تمرکزمان را روی جام‌جهانی بگذاریم. اولین بازی ما با نیجریه است که واقعا دیدار دشواری به حساب می‌آید. ما نیاز به تمرکز داریم.


                           

مهاجم فصل گذشته باشگاه فولام انگلیس بسیار امیدوار است با پشت سر گذاشتن اتفاقات ناخوشایند گذشته در جام‌جهانی نگاه‌ها را متوجه خود کند و به رویاهایش برای حضور در یک تیم بزرگ جزیره رنگ واقعیت بزند.





به گزارش خبرنگار ایلنا، اشکان دژاگه انگیزه بالایی برای بازی در جام‌جهانی و رویارویی با آرژانتین و نیجریه دارد. وی معتقد است آرژانتین فقط مسی نیست. اگر مسی را بگیری، چه کسی آگرو را بگیرد؟ چه کسی دی‌ماریا و هیگواین را بگیرد؟ اگر فقط دنبال مهار مسی باشیم، واقعا این بازیکنان چه می‌شوند؟ گفت‌وگوی خواندنی با دژاگه را پیش از سفر به جام‌جهانی بخوانید:





با هیچ تیمی سقوط نکرده بودم




اول از همه خیلی افتخار می‌کنم به این موضوع. من خودم این خبر را نخواندم و پدرم به من گفت تو بهترین بازیکن فصل تیم شده ای. از این موضوع خیلی خوشحال شدم ولی از آن طرف ناراحت هستم که فولام پس از 13 سال به دسته دو سقوط کرد. اولین بار است که برای من چنین اتفاقی افتاده. تا به حال با هیچ تیمی به لیگ 2 سقوط نکرده بودم. این بسیار ناراحتم کرد و در این شرایط، شنیدن خبر عنوان بهترین بازیکن فصل تیم، برایم بسیار خوب بود. من در ابتدای فصل زیاد بازی نکردم. قبل از اینکه فیلیکس ماگات به تیم بیاید، دوباره فرصت کمی به من می‌رسید تا اینکه او آمد و من را بیشتر بازی داد، اما در آن دوران هم مصدوم شدم. اگر بهترین بازیکن فصل شدم شاید به این خاطر بود که همه دیدند دارم تمام سعی و تلاشم را می‌کنم تا بتوانم در کنار دیگر بازیکنان، کمک کنم تیم در لیگ برتر باقی بماند. بعد از گل‌هایی که در بازی‌های آخر زدم، تماشاگران خیلی به من امید داشتند. در بازی‌های مهمی گل زدم و توقع داشتند در همه بازی‌ها گل بزنم. من هم واقعا تلاشم را کردم، ولی متاسفانه در پایان فصل سقوط کردیم. دوباره دوست دارم از طرفداران فولام عذرخواهی کنم. آنها هواداران بسیار خوبی هستند.





یک‌سال دیگر با فولام قرارداد دارم




با مدیر برنامه‌هایم در تماسم. برای آینده هنوز هیچ فکری نکرده‌ام. می‌دانم وی کارش را درست انجام می‌دهد. الان تمام فکرم را روی جام‌جهانی و تیم ملی گذاشته‌ام. من الان در کنار تیم ملی هستم و این خیلی مهم است. هیچ فکر دیگری هم نکرده‌ام. یک مقدار دیگر زمان باید بگذرد تا ببینم چه می‌شود. من یک‌سال دیگر با فولام قرارداد دارم. هنوز کسی با من در این‌باره حرف نزده، چون قرارداد دارم.





دوست دارم در لیگ برتر بازی کنم




همه بازیکنان دوست دارند در بالاترین سطح توپ بزنند. من دوست دارم در لیگ برتر انگلیس بازی کنم. فکر نکنم بازیکنی با این فکر مخالف باشد، ولی یک‌سال دیگر با فولام قرارداد دارم و هنوز معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتد ولی دوست دارم دوباره در لیگ برتر بازی کنم.





چیزی دست من نیست




انگلیس را خیلی دوست دارم. در این مدت که اینجا بازی کردم، واقعا از سبک بازی‌شان خوشم آمد. من لیگ برتر را خیلی دوست دارم و دوست دارم همین جا به بازیگری ادامه بدهم، اما فعلا چیزی دست من نیست. بازیکنان همیشه دوست دارند در تیم‌های بزرگ بازی کنند.





آدم از آینده‌اش خبر ندارد




برای من بازی در تیم‌های اول تا چهارم انگلیس خیلی ایده‌آل است چون آنها تیم‌های بزرگی هستند. آنها بازیکنان بزرگ و خوبی دارند. حتی تیم فولام هم که من در آن بازی کردم واقعا خوب بود و از کار با آنها لذت بردم. اما آدم از آینده‌اش خبر ندارد و باید ببینم چه اتفاقی می افتد.





افتخار می‌کنم برای ایران بازی می‌کنم




اول از همه افتخار می‌کنم برای تیم ملی ایران بازی می کنم. خیلی خوشحال هستم که اینقدر آدم پشت من و تیم ملی هستند. این پشتوانه روحی خیلی به من و تیم ملی کمک می‌کند. اگر در برزیل هم همین‌طوری به ما کمک کنند، تمام سعی و تلاش‌مان را در زمین می‌کنیم تا بازی‌های خوبی انجام بدهیم. یک بار دیگر می‌خواهم از این طرفداران تشکر کنم. در همین بازی بلاروس و مونته‌نگرو، وقتی آنها را دیدم که اینطور تیم ملی را حمایت می‌کنند، واقعا احساس غرور و خوشحالی کردم. آدم می‌بیند آنها با قلب‌شان در کنار تیم ملی هستند. امیدوارم در برزیل هم کنار ما باشند و همین‌طور حمایت کنند تا بتوانیم بازی‌های خوبی انجام بدهیم.





تمام بازیکنان تیم ملی ستاره‌اند




تمام بازیکنان ما ستاره هستند. با دو یا سه بازیکن نمی‌شود یک بازی را برد. همه باید منسجم و فشرده در کنار هم بازی کنیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم. جلوی مونته‌نگرو خوب بازی کردیم و می‌توانیم بهتر از این هم بشویم. این خیلی مهم است که فشرده و منسجم بازی کنیم و کار گروهی داشته باشیم. قطعا در این صورت می‌توانیم در برزیل خیلی خوب عمل کنیم.





نباید به خودمان صفر بدهیم




ما نباید به خودمان صفر بدهیم. می‌خواهیم تمام تمرکزمان را روی جام‌جهانی بگذاریم. اولین بازی ما با نیجریه است که واقعا دیدار دشواری به حساب می‌آید. ما نیاز به تمرکز داریم.





مصدومیت‌ پایم کمتر شده




دیگر در پایم درد ندارم. درد پایم خیلی کمتر شده، دکترها به من خیلی رسیدند و روی پایم کار کردند. خدا را شکر از نظر جسمی واقعا خوب هستم، اما یک مقدار وقت می‌خواهم تا توان تنفسی‌ام بیشتر شود چون در بازی‌های آخر فولام به خاطر مصدومیت نتوانستم برای تیم زیاد بازی کنم. نتوانستم تمرینات زیادی داشته باشم، ولی قطعا در همین دو هفته‌ای که زمان مانده، می‌توانم خوب کار کنم. مربیان واقعا با ما خوب کار کردند و هر روز آماده‌تر می‌شویم. مطمئنم تا زمان بازی‌های جام‌جهانی همه از جمله خودم کاملا آماده خواهیم شد.





نباید از هیچ تیمی ترس داشته باشیم




تیمی مثل بوسنی بیشتر از ما بازیکن دارد. ببیند همه تیم‌هایی که در جام‌جهانی هستند، بهترین تیم‌های دنیا به حساب می‌آیند. هر 32 تیم قدرتمندند. قطعا همه تیم‌ها بازیکنان خوبی دارند. ایران هم مثل آنها بازیکنان خوبی دارد. ما خیلی خوب کار کرده‌ایم. یک تیم خوب و حرفه‌ای هستیم. تیمی هستیم که کم گل می‌خوردیم. دفاع‌های ما خیلی خوب کار می‌کنند به همین دلیل نباید از هیچ تیمی ترس داشته باشیم.





بیشتر از ستاره‌داشتن، باید تیم داشته باشی




یک تیم باید خوب بازی کند و تیم باشد. یونان که قهرمان اروپا شد، چقدر ستاره داست؟ اما تیمی بودند که واقعا خوب بازی می‌کردند. الان تیمی داریم مثل پرتغال که واقعا پر از بازیکن خوب است، ولی تا به حال موفقیت بزرگی نداشته، بیشتر از ستاره‌داشتن، باید تیم داشته باشی و منسجم بازی کنی.





باید فکر کنیم می‌توانیم برنده باشیم




در فوتبال همیشه شانس هست. باید به این فکر کنیم که می‌توانیم در بازی‌ها برنده باشیم. ما باید از دقیقه اول فکر خودمان باشیم و فوتبال بازی کنیم. همانطور که گفتم اگر مسنجم باشیم، همیشه شانس داریم که بتوانیم برنده از زمین بیرون بیائیم.





جا باشم دوست دارم گل بزنم




من همیشه دوست دارم گل بزنم، چه بازی دوستانه، چه رسمی و چه در فولام. هر جا باشم دوست دارم گل بزنم، اما بیشتر از گلزنی خودم، دوست دارم تیم گل بزند و برنده باشد. برایم فرقی نمی‌کند چه کسی گل بزند، مهم این است که بتوانیم برنده از زمین بیرون بیاییم و خوب کار کنیم. اگر بتوانیم مردم را خوشحال کنیم خودش کلی است. در جام‌جهانی همه مردم ایران و دنیا ما را می‌بینند و بازی خوب خیلی مهم است، حالا هرکسی گل زد واقعا مهم نیست.





بازی با آرژانتین تفریحی نیست




بازی با آرژانتین برای هر کسی رویا است. الان ما با این تیم در یک گروه هستیم. با ستاره‌هایی که این تیم دارد، باید از این مسابقه لذت ببریم، ولی این بازی تفریحی نیست و ما باید تمام سعی و تلاش‌مان را در زمین انجام بدهیم. در فوتبال ممکن است هر اتفاقی بیفتد و چیزی قابل پیش‌بینی نیست. یادتان نیست سوئیس در اولین بازی موفق شد اسپانیا را شکست دهد؟ آدم نمی‌داند واقعا در فوتبال چه اتفاقی می‌افتد. تمام دنیا می‌داند آرژانتین یکی از بهترین‌های دنیاست، ولی هنوز می‌گویم ما از پیش بازنده نیستیم و نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد.





نباید فقط به فکر مسی باشیم




آرژانتین فقط مسی نیست. اگر مسی را بگیری، چه کسی آگرو را بگیرد؟ چه کسی دی‌ماریا و هیگواین را بگیرد؟ اگر فقط دنبال مهار مسی باشیم، واقعا این بازیکنان چه می‌شوند؟ 11 بازیکن آرژانتین در تاپ‌ترین سطح دنیا بازی می‌کنند. ما نباید فقط به فکر مسی باشیم. باید به خودمان فکر کنیم و دنبال بازی منسجم و گروهی باشیم.





شانس صعود ما بیشتر از بوسنی و کمتر از نیجریه




همه چیز به بازی اول با نیجریه بستگی دارد. اگر در این بازی نتیجه بگیریم می‌تواند در سرنوشت بازی‌های بعدی ما هم تاثیرگذار باشد. به هر حال برای صعود شانس داریم بیشتر از بوسنی و کمتر از نیجریه.





فوتبال رو ندارد




اینکه مردم با تمام قلب‌شان برای ما دعا کنند. فوتبال رو ندارد و نمی‌شود گفت تیم‌های قوی همیشه برنده هستند. ما می‌توانیم در برزیل فوتبال ایرانی را به دنیا معرفی کنیم. مطمئن باشید برزیلی‌ها آنجا و به خصوص در بازی با آرژانتین طرفدار تیم ملی ایران خواهند بود و این یک وزنه روحی برای بازیکنان تیم ملی است.






  ایران یکی از پدیده‌های جام بیستم
 





هر اندازه بازیکنان آرژانتین و نیجریه برای ما شناخته شده هستند، در عوض بازیکنان ما برای آنها گمنام‌اند و این ناشناخته بودن می‌تواند آنها را غافلگیر کند. من به این تیم و کادر فنی ایمان دارم و مطمئنم ما یکی از پدیده‌های جام بیستم خواهیم بود.




                       
کد N317022

وبگردی