آفتاب

سیدحسن خمینی: هم باید امنیت و هم پاسداران امنیت را قدر دانست

سیدحسن خمینی: هم باید امنیت و هم پاسداران امنیت را قدر دانست

فرزند یادگار امام گفت: برخی اوقات یک دم مسیحایی در جامعه چنان اثر می کند که آرامشی جامعه را فرامی گیرد و نفس گرم امام(ره) آرامش بخش بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در جمع فرماندهان و کارکنان ناجا که برای تجدید پیمان با امام راحل به حسینیه جماران آمده بودند امنیت را از نعمت‌های خداوند خواند و افزود: هر نعمت دیگری در جامعه در پرتو امنیت معنا پیدا می‌کند.

وی گفت: اگر همه چیز باشد اما فقط امنیت ناکارآمد شود گویی هیچ چیز نیست. امنیت از اموری است که مادامی که داریم اهمیت آن را نمی دانیم اما وقتی از دست رفت یا متزلزل شد درک درستی از آن پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که «هم باید امنیت و هم پاسداران امنیت را قدر دانست»، خطاب به فرماندهان و کارکنان ناجا افزود: به شغل خود به عنوان وظیفه بزرگ و به دیده احترام بنگریم و اگر عالم و کاسب و استاد دانشگاهی هر کدام می‌توانند خدمت کنند و بسازند این بستر را امنیت‌سازان جامعه برای آنان تامین کرده‌اند.

حسن خمینی گفت: تامین امنیت برخی اوقات از سوی برخی به گونه‌ای صورت می‌گیرد که دیگر احتیاج به پلیس و نگهبان نیست و گاهی اوقات یک دم مسیحایی در جامعه چنان پدید می‌آید که مردم خود به خود خوب می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که «روزی که پیروزی و نشاطی در جامعه پدید می‌آید آمار بزه نیز پایین می‌آید» افزود: جامعه وقتی بانشاط مواجه می‌شود مردم گذشت پیدا می‌کنند. یک وقت است که می‌بینید یک نفر می‌آید و یک دم مسیحایی می‌آورد و جامعه را برای دوره‌ای متحول می‌کند و این ناشی از قوه غالبه قهریه نیست.

وی افزود: وقتی پیامبر اکرم(ص) در مدینه حضور داشتند، مردم شب‌ها مغازه را نمی‌بستند و همین اعرابی که به تعبیری جیب هم را می‌زدند در اثر وجود پیامبر اکرم(ص) آرامش و امنیتی در فضای مدینه حاکم کردند که به راحتی درهای خانه و مغازه را باز می گذاشتند.

تولیت حرم مطهر امام راحل گفت: این نسیم‌ها و تحولات واقعیت است و شعار نیست و در طول تاریخ از این‌گونه تحولات داریم که فقط یک فرد خانواده متحول نمی‌شود و شاهد تحول در جامعه خواهیم بود و این شور و شعور و تحول بالاترین امنیت را برای جامعه است.

وی افزود: سال‌های نخست انقلاب با وجود مشکلات زیاد اما در درون جامعه میان روابط مردم با هم ناهنجاری‌ها رخت بربسته بود و نشاط به گونه‌ای حاکم بود که افراد دارای آرامش بیشتری بودند و این نفس گرم امام(ره) بود.

وی گفت: ‌همانگونه که حجم یک مکعب حاصل‌ضرب طول و عرض و ارتفاع است به تعبیر دانشمندی، حجم یک انسان هم عبارتست از ضرب شدن شدت تاثیر در جغرافیای تاثیر و در مدت تاثیر. امام بزرگوار یکی از بالاترین حجم‌های انسانی را داشت و جغرافیای تاثیر گذاری امام(ره) فقط در ایران نبود و اکنون نشانه‌های آن را در دنیای اسلام می‌بینیم و بیداری دینی و بازگشت تفکر دینی را در دنیا و حتی در امریکای جنوبی می‌بینیم.

انتهای پیام

کد N316959

وبگردی