آفتاب
"امام خمینی احیاگر هویت زنان مسلمان"

رییس دانشگاه آزاد تهران غرب: انقلاب اسلامی احیاگر انقلاب اسلامی در جهان اسلام بود

رییس دانشگاه آزاد تهران غرب: انقلاب اسلامی احیاگر انقلاب اسلامی در جهان اسلام بود

رییس دانشگاه آزاد تهران غرب در همایش امام خمینی احیاگر هویت زنان مسلمان به بررسی تاثیرات نهضت امام راحل بر بیداری اسلامی با تاکید بر نقش زنان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروین داداندیش خاطرنشان کرد: در تاریخ معاصر خاورمیانه سه موج بیداری اسلامی تاثیر عمیقی بر سرزمین‌های اسلامی گذاشت.

داداندیش افزود: تاثیرات انقلاب اسلامی و تئوری امام راحل باعث ایجاد سومین موج و آخرین آنها تا امروز شد که می‌توان گفتمان هویت اسلامی را که امام خمینی آغازگر بودند را دلیل آغاز این موج سوم دانست که با کنار زدن سایر گفتمان‌ها مانند ناسیونالیسم‌ باعث افزایش اعتماد به نفس زنان و مردان شد.

رییس دانشگاه آزاد تهران غرب با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی احیاگر انقلاب اسلامی در جهان اسلام بود گفت: بیداری اسلامی باعث بروز و ظهور ویژگی‌های انسانی شد که در نتیجه آن موج بیداری اسلامی پدید آمد و کشورهای مسلمان را در راستای حمایت از ملت فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی سوق داد.

وی در پایان تاکید کرد: جنبش‌های اسلامی با حضور فعال زنان به وجود آمدند و در اعتراض به حکومت‌های پدرسالار منطقه نیز شاهد رشد روز افزون این جنبش‌های اسلامی هستیم و می‌بینیم که هر روز حضور زنان در این جنبش‌های اعتراضی پررنگ از گذشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، فاطمه هاشمی که در این نشست ریاست جلسه را بر عهده داشت تاکید کرد: حرکت امام باعث شد تا قوانین اسلامی به جهان معرفی شود و این امر مانع از آن شد که مسائلی را به نام اسلام در جهان معرفی کنند.

وی با اشاره به کشتار و فجایعی که گروه‌های طالبانی و تندرو در جهان امروز به وجود می‌آورند خاطرنشان کرد: امام راحل از زنان می‌خواستند تا تعابیر درستی را از اسلام پیاده کنند و به طور کلی امام راحل همواره درصدد بودند تا تعابیر و برداشت‌های درستی از احکام و اصول اسلامی در حوزه‌های مختلف به ویژه زنان وجود داشته باشد.

همچنین در پایان نشست اول همایش امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان دختر سفیر فلسطین نیز به بررسی دیدگاه‌های امام راحل در خصوص زنان و تاثیر بر فلسطین و کشورهای اسلامی پرداخت.

انتهای پیام

کد N316939

وبگردی