آفتاب
رئیس شورای شهر تهران:

شهرداری دیه و خسارت شهروندان در طوفان دیروز را شفاف سازی کند

شهرداری دیه و خسارت شهروندان در طوفان دیروز را شفاف سازی کند

«بسیاری از مردم اطلاعی از حقوقشان در مواقع بحران ندارند و باید به مردم اطلاع رسانی شود که درمواقع بحران می توانند خسارت خودرا از نهادهای مسئول دریافت کنند.»

در جلسه امروز شورای شهر تهران اعضا نسبت به چگونگی پرداخت دیه و خسارت جانی و مالی شهروندان از حادثه طوفان روز گذشته مطالبی را مطرح کردند، از جمله رئیس شورای شهر تهران که خواستار شفاف سازی نحوه پرداخت خسارت از سوی شهرداری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا اعضای شورای شهر تهران پس از گذشت دوساعت از وقت جلسه تذکرات خودرا نسبت به حادثه روز گذشته اعلام کردند.

پرویزسروری در این باره گفت: طوفان روز گذشته هشداری به شورای شهر، مدیران شهری و شهروندان تهرانی است امانکته اینجاست که سازمان هواشناسی با سابقه ای خوب د رپیش بینی وضعیت جوی طوفان120 کیلومتری را هشدار نداده بود تا سازمانهای امدادونجات و شهرداری تهران در آماده باش قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مرگ 5 نفرو مصدومیت 50نفر دراین حادثه تاسف آور است تاکید کرد: حتما باید عدم توانایی سازمان هواشناسی باو جود ظرفیت بالای علمی بررسی شود.

احمد دنیا مالی نیز در این باره خواستار ارائه گزارش از شهرداری تهران از خسارتهای به جا مانده از طوفان روز گذشته شد و گفت باید مشخص شود این طوفان چه خسارتهای مالی به جا گذاشته است روز گذشته بسیاری از حوادث به دلیل سقوط داربست های ساختمانی و کاورکیلن رخ داده است. باید نظام مهندسی و شهرداری تهران نظارت بیشتری برای اجرا قوانین ومقررات در نصب داربست ها داشته باشند.

رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهرتهران با بیان اینکه روز گذشته 5 نفر از شهروندان تهرانی جان خودرا از دست داده اند بایدمشخص شودکه دیه این افراد توسط چه سازمان وارگانی باید پرداخت شودو حتی کسانی که مصدوم شده اند ویا به دلیل افتادن درخت بر روی خودرویشان دچار ضرر شده اند به چه صورت باید خسارت خودرا دریافت کنند.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات اخذ شده از سوی مناطق بیش از چند هزار درخت در منطقه سقوط کردند اگر سیستم فضای سبز شهر تهران ایمن نیست باید متولی امر نسبت به ایمنی آن اقدامات لازم راانجام دهد تا شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم
وی همچنین بابیان اینکه بایداقدامی برای بیمه مردم و پرداخت دیه به آنها در زمان حوادث پیش بینی شود گفت بهتر است بانک شهر برای پرداخت دیه اقدامات لازم را انجام دهد پیش از این در صورت بروزاین حوادث مردم را به دادگاه معرفی می کردند تا حقوق خودرا دریافت کنند اما به اعتقاد من باید با توافق نامه ای با بانک شهر پرداخت این خسارات به مردم بابت جان و اموالشان تسهیل شود.

وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: بسیاری از مردم اطلاعی از حقوقشان در مواقع بحران ندارند و باید به مردم اطلاع رسانی شود که درمواقع بحران می توانند خسارت خودرا از نهادهای مسئول دریافت کنند.

سالاری رئیس کمیسیون معماری شورای شهر نیز در ارتباط با حادثه روز گذشته گفت: سازمان نظام مهندسی وشهرداری تهران باید نسبت به نصب سازه های مناسب برای عابران در ساختمانها نظارت بیشتری داشته باشند تا نکات ایمینی در این موضوع رعایت شود.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران نیز درباره حادثه روز گذشته گفت: سازمان هواشناسی پیش بینی که برای طوفان روز گذشته کرده بود با آنچه که رخ داد تفاوت داشت متاسفانه شاهد آن بودیم که به دلیل سقوط درخت افتادن چراغ های برق، راهنمایی ورانندگی علاوه بر خسارتهای جانی خسارتهای مالی زیادی را شهروندان متحمل شوند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران هم اکنون در حالت آماده باش کامل است و برای حادثه طوفانی که قرار است بعد از ظهر قرار است درتهران رخ دهد در آماده باش کاملند.

وی از شهرداری تهران به دلیل تمیز کردن شهر پس از طوفان دیروز تشکر کردودر مورد موضوع بیمه شهروندان وحوادث روز گذشته اعلام کرد: این خسارات قطعا باید پرداخت شود اما باید نحوه پرداخت خسارت به شهروندان شفاف شود که افرادی که جان خودرا از دست داده اند و یا آسیب دیده اند به چه صورت خسارت خود را دریافت کنند.

 

کد N316938

وبگردی