آفتاب
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

تشریح جزئیات برنامه‌های روز 15 خرداد

تشریح جزئیات برنامه‌های روز 15 خرداد

در تهران مراسم بزرگداشت شهدای 15 خرداد، با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری در مهدیه تهران از ساعت 11 با حضور اقشار مختلف شروع می‌شود. علاوه بر این مراسم، عصر همان روز هم ساعت 17:30 بر سر مزار تعدادی از شهدای 15 خرداد، مراسم ویژه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محلاتی شهیدی رئیس سازمان بنیاد شهید برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران جزئیات کامل برگزاری مراسم بزرگداشت روز 15 خرداد را تشریح کرد.

محسن صباغ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه قیام حماسه‌آفرین 15 خرداد 42 نقطخ عطفی در تاریخ مبارزات ملت قهرمان  ایران است، گفت: 15 خرداد حركتی بود كه به رهبری حضرت امام خمینی و با یاری همه اقشار مردم طاغوتیان زمان را نشانه رفت.

وی با اشاره به برگزاری بزرگداشت مراسم شهدای 15 خرداد اظهار داشت: این مراسم همه ساله برای زنده نگه داشتن نام، یاد و خاطره آن شهدا و امام شهیدان، مراسم تجلیل از آنها برگزار می‌شود. نكوداشت و بزرگداشت آن واقعه، تجلیل از امام شامخ امام، بنیانگزار جمهوری اسلامی و شهدای عظیم‌الشان آن فاجعه بزرگ و مهمتر از همه شناساندن قیام 15 خرداد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: جریان 15 خرداد هرچند ظاهرا با سرکوب خونین مردم، طلاب، کشاورزان و اقشاری که با شعار "یا مرگ یا خمینی" وسط ایادی رژیم طاغوت به نفع شاه تمام شد امام در حقیقت ماهیت رژیم ستم‌شاهی را برای همه مردم و سایر کشورها آشکار کرد. در حقیقت 15 خرداد، نقطع آغازینی برای طوفان عظیم انقلاب اسلامی بود.

صباغ در چرایی اعتراضات مردم در 15 خرداد تصریح کرد: آن چیزی که مهم است، آگاهی، اعتقادات و پایبندی مردم به دین و ولایت فقیه زمان خود بود. مردم امام خمینی(ره) را به عنوان ولی فقیه زمان خود قبول کرده بودند و برای همین، حرکت 15 خرداد محدود به ورامین نیست بلکه اعتراضات مردمی ابتدا از قم شروع شد و اعتراضات مردمی در ورامین، پیشوا، شیراز و تهران ادامه یافت و بازاریان تهران نیز بازار را تعطیل کردند و همه مردم با "شعار یا مرگ یا خمینی" حضور داشتند بنابراین 15 خرداد زمینه شناخت بسیاری از زمینه‌های علمی و اعتقادی را به وجود آورد و مایه بصیرت سیاسی مردم عظیم‌الشان ایران اسلامی در مسیر تحولات آینده شد و معنا و مفهوم ویژ‌ه‌ای دارد.

وی با اشاره به تاکید امام خمینی به بزرگداشت 15 خرداد یادآور شد: امام راحل(ره) همواره تاکید داشتند که 15 خرداد را بشناسید و مهمتر از آن، کسانی که 15 خرداد را دنبال می‌کنند را بشناسید. 15 خرداد برای اسلام و با رهبری و پیشرویی روحانیت بود. حضرت امام توجه و تاکیده ویژه‌ای را به یوم الله 15 خرداد داشند و به همین دلیل فرمودند که من برای همیشه 15 خرداد را عزای عمومی اعلام می‌کنم و مردم باید آن را زنده نگه بدارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پاسخ به این سوال که برای نکواشت 15 خرداد چه برنامه‌هایی دارید؟، ابراز داشت: در کنار روز 15 خرداد، روز 14 خرداد و بزرگداشت ارتحال امام خمینی را داریم. مردم از سراسر کشور در مراسم نکواشت رحلت جانسوز امام حضور و ادای احترام می‌کنند. در این روز، مقام معظم رهبری سخنرانی خواهند کرد و همه مسلیمن از آن استفاده می‌کنند. ما باید سعی کنیم هر سال نکوداشت امام بهتر از سال گذشته اجرا شود.

صباغ افزود: همه ساله در روز 15 خرداد، مجالس بزرگداشت شهدای 15 خرداد توسط شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در تهران برگزار می‌شود، در تهران نیز مراسم بزرگداشت شهدای 15 خرداد، صبح این روز با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس حوزه‌های علمیه کشور در مهدیه تهران از ساعت 11 با حضور اقشار مختلف شروع می‌شود. علاوه بر این مراسم، عصر همان روز هم ساعت 17:30 بر سر مزار تعدادی از شهدای 15 خرداد، مراسم ویژه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محلاتی شهیدی رئیس سازمان بنیاد شهید برگزار می‌شود.

وی درباره اینکه آیا برای نشر معارف 15 خرداد چه اقداماتی انجام داده‌اید، بیان کرد: مقالات زیادی تهیه شده، جزوات بسیاری در سال‌های مختلف تهیه شده که همراه با بیان خاطراتی از کسانی که در آن مبارزه بودند، است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران درباره ضرورت حفظ شناسنامه و تاریخچه 15 خرداد تاکید کرد: ما هر چه داریم از خون شهدا، امام و ولایت فقیه است. پاینبدی ما به انقلاب و ولایت فقیه نشان و سند موفقیت ما در انقلاب اسلامی است. براساس این پایبندی است که در 36 سال پس از پیروز انقلاب اسلامی است که می‌توانیم زندگی کنیم. ما باید برای حفظ این انقلاب، این سند را باید حفظ کنیم و تجدید میثاق بشود. اگر 15 خرداد و انقلاب اسلامی پیروز شد، علتش تبعیت مردم از ولایت فقیه زمان بود و اگر الان بعد از 36 سال در حال جشن پیروزی انقلاب هستیم، به خاطر تبیعت از ولایت فقیه است.

کد N316808

وبگردی