آفتاب

وزیر بهداشت جمهوری خودخوانده لوهانسک در حمله هوایی کشته شد

وزیر بهداشت جمهوری خودخوانده لوهانسک در حمله هوایی کشته شد

مسکو- ایرنا - رسانه های روسی از کشته شدن خانم ˈناتالیا آرخیپوواˈ وزیر بهداشت جمهوری خودخوانده لوهانسک در جریان بمباران هوایی شهر لوهانسک توسط هواپیماهای اوکراینی خبر دادند.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی از جمله ایتارتاس روز سه شنبه به نقل از منابع شبه نظامی در لوهانسک؛ از چند نوبت حمله هوایی به مرکز استان در شبانه روز اخیر خبر دادند.

در جریان این حملات، ساختمان استانداری لوهانسک دچار آتش سوزی شد و به شدت آسیب دید. همچنین حدود 10 نفر کشته و دهها نفر دیگر در داخل ساختمان و چند نقطه دیگر نواحی مرکزی شهر کشته شدند.

به گزارش کانال دوم تلویزیون دولتی روسیه، نیروی هوایی اوکراین در بمباران استانداری لوهانسک از بمب های خوشه ای استفاده کرده است که در سطح بین المللی بکارگیری آن ممنوع اعلام شده است.

بر اساس گزارش ها، قطعات منفجر نشده بمب خوشه ای در محل های فوق پیدا شده است.

درگیری های مسلحانه شدید در شهر لوهانسک میان نیروهای نظامی اوکراین و شبه نظامیان پس از چند روز آرامش نسبی از بامداد دیروز دوشنبه از سر گرفته شد.

به گزارش ریانووستی، واحدهای شبه نظامیان روز گذشته به یک مقر سازمان مرزبانی اوکراین در لوهانسک حمله کردند و در این تهاجم دو طرف از سلاح های سنگین و سبک استفاده کردند.

این گزارش حاکیست ساکنان مناطق درگیری در لوهانسک، شهر را ترک کردند.

جدایی طلبان استان لوهانسک یک ماه پیش همزمان با اعلام استقلال منطقه دونتسک، جدایی خود از اوکراین را به عنوان جمهوری مستقل اعلام کردند.

نیروهای دولتی اوکراین در یک و نیم ماه پیش چند عملیات ضدتروریستی برای سرکوب جدایی طلبان در مناطق شرق و جنوب این کشور اجرا کردند.

اروپام/2242**۵۱۸**1485** 1064
کد N316750

وبگردی