آفتاب

کاهش 76 درصدی دادخواست های روابط کار در طبس

کاهش 76 درصدی دادخواست های روابط کار در طبس

در اردیبهشت ماه سال جاری هیچ دادخواستی در هیات تشخیص اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی طبس ثبت نشده است و این موضوع در مقایسه با سال گذشته 76 درصد کاهش داشته است.

مسئول حوزه روابط كار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری هیچ دادخواستی در هیات تشخیص اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی طبس ثبت نشده است. واین موضوع در مقایسه با سال گذشته 76 درصد کاهش داشته است.

«حمید رضا صولتی» درنشست صبح امروز که با حضور نماینده کارگران،کارفرمایان و هیت تشخیص برگزار شده به ایلنا گفت: یکی از مهمترین عوامل کاهش چشمگیر دادخواست های واصله راه اندازی واحد مشاوره و اجرای ماده 157 قانون کار در اداره کار بوده است.

با او گفت: تعداد شکایات کارگران این شهرستان از 36 مورد در 2 ماهه اول سال 92 به نسبت سال جاریبه 9 مورد كاهش داشته كه در اردیبهشت ماه هیچ شکایتی ثبت نشده است.

به گفته این کارشناس حوزه روابط کار،همچنین مدت زمان رسیدگی به شكایت كارگران دربازده زمانی فوق در هیات تشخیص از 26/5روز به 6/5 روز در سال 93 کاهش یافت.وی گفت: علاوه بر این در حوزه روابط كار این اداره در دو ماهه اول سال 93 قریب به 180 مورد مشاوره تلفنی و حضوری به كارگران و كارفرمایان عزیز داده شده است.

صولتی افزود: از مجموع آراء صادر شده در دوماهه اول سال 93 قریب به 55 درصد آراء سازشی كه این رقم نسبت به 2ماهه اول سال گذشته 7 درصد رشد را نشان می دهد.

وی سمت و سوی تمامی این اعداد و ارقام را دستور قانونگذار در اجرا ی دقیق مفاد ماده 157 قانون كار و حل و فصل اختلافات کارگری و کارفرماییی ابتدا از طریق سازش عنوان و از تلاش اعضاء مراجع حل اختلاف در ایجاد بستر توافق تقدیر و تشکر نمود وی شیرین ترن لحظات كاری خود را زمانی دانست كه طرفین دعوی با مصالحه و رضایت هیات را ترك می نمایند.

کد N316731

وبگردی