آفتاب

کمک خیرین گلستانی باعث آزادی 36 زندانی جرائم مالی شد

کمک خیرین گلستانی باعث آزادی 36 زندانی جرائم مالی شد

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان گرگان گفت: با کمک سه میلیارد و 700 میلیون ریالی خیرین استان طی سال گذشته، 36 نفر از زندانیان جرائم مالی و بدهکاران دیه از زندان آزاد شدند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس پوریانی در جلسه انجمن حمایت از زندانیان، تعداد خیرین در این بخش را 40 نفر عنوان کرد و افزود: کمک‌های مالی اشخاص حقیقی و حقوقی در سال 92 در مجموع بالغ بر 4 میلیارد و 226 میلیون ریال بوده که صرف آزادی زندانیان مالی، امور مددجویان در بند و خانواده‌های آنان شد.

دادستان شهرستان گرگان در ادامه اظهار کرد: به منظور خدمت رسانی به خانواده مددجویان، همچنین ستاد دیه تشکیل شده است و هدف آن کمک به محکومین مالی که ناخواسته و بر اثر حادثه‌ای چون تصادف در زندان بسر می برند و قادر به پرداخت دیه نیستند، می‌باشد.

به گفته پوریانی، این ستاد در مسیر حمایت از محکومین دیه و به منظور جبران کاستی ها تشکیل شده و تاکنون توانسته است کمک های قابل توجهی در پرداخت دیه و آزادی زندانیان داشته باشد.

وی در خصوص اقدامات انجمن حمایت از زندانیان در سال گذشته نیز به ثبت این سازمان مردم نهاد در سامانه ثبت اسناد کشور و کمک مالی به ارزش 590 میلیون ریال به 520 نفر از خانواده های زندانیان در عید نوروز اشاره کرد.

رییس هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان گرگان از تهیه 6 مورد جهیزیه برای دختران خانواده های زندانیان نیازمند نیز خبر داد و گفت: کمک های دیگری از جمله پرداخت هزینه تحصیلی فرزندان زندانیان بی بضاعت، تکمیل سالن ملاقات و مددکاری زندان مرکزی، کمک نقدی و غیر نقدی در زمینه فرهنگی به کانون اصلاح تربیت و مراکز مراقبت بعد از خروج و بهداشت و درمان مددجویان از دیگر اقدماتی است که در سال گذشته انجام شد.

پوریانی در ادامه با اشاره به لزوم دستیابی به درآمد پایدار انجمن، افزود: هم اینک با کمبود منابع مالی در جهت بهبود وضعیت رسیدگی به زندانیان و خانواده آنان روبرو بوده و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها و اطلاع رسانی مطلوب در سطح جامعه با جذب کمک های مردمی و خیرین این مشکلات رفع شود.

انتهای پیام

کد N316718

وبگردی