آفتاب

کواکبیان: باید مکتب امام(ره) را بشناسیم

کواکبیان: باید مکتب امام(ره) را بشناسیم

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: ما باید علاوه بر برگزاری بزرگداشت امام خمینی(ره) به عمق اندیشه حضرت امام راحل توجه ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد ‌مصطفی کواکبیان در همایش «یاد یار مهربان» با موضوع تبیین شخصیت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد، در کهگیلویه افزود:اگر بخواهیم انقلاب را از انحرافات حفظ کنیم باید مکتب امام را بشناسیم.

وی اظهارکرد: با گذشت ۲۶ سال از ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب و ۵۰ سال از قیام خونین ۱۵ خرداد متأسفانه هنوز یک فیلم از این دو واقعه مهم در تاریخ اسلامی ایران ساخته نشده است.

وی با اشاره به بعد مردمی بودن حضرت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام در رهبری به افکار عمومی توجه و به مردم اعتقاد و باور راسخ داشتند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان این‌که «شخصیت امام راحل در تاریخ بشر بی‌نظیر بود»، تصریح کرد: امام خمینی(ره) تنها رهبری است که مکتب سیاسی بوجود آورد و خود آن را رهبری کرد.

وی سه ویژگی امام در زمینه رهبری را شامل پیشبرد مردمی انقلاب، اداره کردن رهبری انقلاب و نظام و بوجود آوردن مکتب سیاسی وتربیت شاگردان نمونه برای آینده عنوان کرد.

وی اظهار کرد: ما باید علاوه بر برگزاری بزرگداشت امام خمینی(ره) به عمق اندیشه حضرت امام راحل توجه ویژه داشته باشیم. اولین شاخصه امام خمینی(ره) در زمینه سیاسی اندیشه مردم سالاری است و امام راحل با شعار میزان رای ملت است شعار سیاسی نمی داد بلکه اعتقاد قلبی به مردم داشت.

کواکبیان اظهارکرد: امام خمینی(ره) هیچ وقت از این شعار عدول نمی‌کرد و همیشه به رای مردم اعتقاد خاصی داشت.

وی با بیان این‌که «تفکرات دموکراسی حضرت امام (ره)» افزود: به گفته امام راحل دموکراسی در ذات اسلام نهفته است.

وی ذات دین اسلام را مردم‌سالاری دینی عنوان و تاکید کرد: امام خمینی(ره) اعتقاد داشت مردم هستند که حرف اول و آخر را در همه زمینه‌ها می‌زنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به هوش و زکاوت حضرت امام(ره) ادامه داد: نظم زندگی حضرت امام(ره) زبانزد خاص وعام بود. امام همیشه خود را با طبقات ضعیف جامعه وفق می داد و این درسی بزرگ است که ما از ائمه اطهار(ع) آموختیم.

انتهای پیام

کد N316509

وبگردی