آفتاب
رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز:

هیچ کس حق ورود به حریم خصوصی افراد را ندارد

هیچ کس حق ورود به حریم خصوصی افراد را ندارد

رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز گفت که ما حق ورود به حریم خصوصی افراد را نداریم.

رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز گفت که ما حق ورود به حریم خصوصی افراد را نداریم.

محمدرضا کامیار در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ما انسان‌ها نسبت به همدیگر مسئولیت داریم و این مسئولیت محدوده‌ای دارد و به این معنا نیست که ما حق هر گونه دخالت و اظهار نظر نسبت به زندگی همدیگر را داشته باشیم.

وی با بیان این که از جمله ضروریات دین اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است که به عنوان یک وظیفه برای مسلمانان تلقی می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس مسلمانان باید نسبت به همدیگر حساس باشند و در کار نیک همدیگر را تشویق و اگر کار ناشایستی از کسی سر زد، وی را نهی کنند؛ بنابراین از یک طرف آزادی وجود دارد و از طرفی دیگر انسان‌ها نسبت به یکدیگر مسئولیت دارند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه ما مجاز به تذکر دادن به انسان‌ها هستیم و این تذکر نسبت به شئونات زندگی اجتماعی انسان‌هاست، گفت: این موضوع ارتباطی به شئونات زندگی فردی و شخصی انسان‌ها ندارد و ما فقط می‌توانیم نسبت به مسائل اجتماعی از جمله رشوه دادن افراد، ناسزا گفتن انسان‌ها در اجتماع و ... ورود پیدا کنیم.

کامیار با بیان اینکه راه بهشت برای کسانی باز است که به عنوان مسلمان در اجتماع مسلمانی می‌کنند، ادامه داد: ایمان جلوه بیرونی - التزام عملی - دارد و باید ظاهر فرد در جامعه ایمانی و اسلامی باشد که این موضوع باعث تشویق انسان‌ها برای ورود آنها به بهشت می‌شود.

رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور با این مضمون که دین دولتی به درد جامعه نمی‌خورد، ادامه داد: حکومت دینی بسیار خوب است و این حکومت رفتارهای دینی را تشویق می‌کند. دین اسلام نیز رفتارهایی مانند، فساد، دروغ، ناسزا گفتن و ... را نهی کرده و رفتارهایی مانند عدالت، صداقت و رفاقت را ترویج کرده است؛ اما اگر کسی که دین داشته باشد هدفش رسیدن به اهداف سیاسی و اجرای سیاست‌های پشت‌پرده باشد، دینداری او به درد نمی‌خورد و تظاهر و ریا محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: حکومت به عنوان حکومت دینی اگر به آموزه‌های دینی اهمیت دهد، راه بهشت را برای مردم باز می‌کند بدون اینکه نیازی باشد که ما وارد زندگی خصوصی افراد شویم.

انتهای پیام

کد N316424

وبگردی