آفتاب

کامرون و پوتین درباره بحران اوکراین دیدار می‌کنند

کامرون و پوتین درباره بحران اوکراین دیدار می‌کنند

نخست وزیر انگلیس قرار است روز جمعه مصادف با هفتادمین سالروز D – Day، روز استقرار نیروهای متفقین در فرانسه در سال 1944 میلادی با رئیس جمهوری روسیه در پاریس دیداری رو در رو برگزار کرده که حول محور بحران اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این نشست پس از برگزاری نشست رهبران گروه هفت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جاری در بروکسل صورت می‌گیرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از آن اخراج شده است.

قرار بود پوتین ریاست نشست سالانه گروه هشت در سوچی را به عهده داشته باشد اما رهبران جهان اعلام کردند که در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و دخالت مسکو در اوکراین نمی‌توانند با پوتین دیداری داشته باشند.

نشست گروه هفت بر مساله اوکراین و راه‌هایی که دموکراسی‌های غربی می‌توانند وابستگی این کشور را به انرژی روسیه قطع کنند، متمرکز است.

سخنگوی رسمی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت: این یک فرصت بسیار مهم برای مطرح کردن اهمیت مذاکره میان دولت روسیه و دولت جدید اوکراین به دنبال انتخابات ریاست جمهوری اخیر کی‌یف است.

این نشست همچنین در بحبوحه تنش‌های شدید میان لندن و مسکو در پی اظهارات شاهزاده چارز، ولیعهد انگلیس صورت می‌گیرد. شاهزاده چارز پیشتر پوتین را با آدولف هیتلر مقایسه کرده بود.

سخنگوی کامرون این اظهارات را که این مذاکرات تلاشی برای برقراری صلح با پوتین است، رد کرد.

وی افزود: من بر اهمیت واقعی انتخابات ریاست جمهوری اوکراین تاکید می‌کنم که بیانگر خواسته حقیقی مردم آن کشور بود.

انگلیس در تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه دخالتی نداشت اما همانند پلی میان آمریکا و آلمان عمل کرد.

کامرون همچنین قرار است روز جمعه با پترو پروشنکو، رئیس جمهور جدید اوکراین دیدار کند.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس افزود، کامرون در این دیدار بار دیگر موضع آشکار و غیرقابل تغییر لندن در رابطه با عدم به رسمیت شناختن الحاق شبه جزیره کریمه را به روسیه با پوتین مطرح خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N316398

وبگردی