آفتاب

طوفان به زودی در تهران شروع می‌شود/ سرعت پیش بینی شده؛ ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

طوفان به زودی در تهران شروع می‌شود/ سرعت پیش بینی شده؛ ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

هنوز خسارت های طوفان روز گذشته تهران از شهر پاک نشده که خبر می رسد این طوفان امروز و فردا تکرار می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سازمان هواشناسی برای امروز سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۳ و فردا چهارشنبه ۱۴ خرداد ۹۳ در مناطقی از شمال غرب، دامنه های ابرز، دامنه های زلگرس مرکزی و جنوبی،‌شمال شرق و شرق کشور،‌ وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی کرده است.

بر این اساس امروز در استان های آذربایجان غربی، شرقیِ اردیبی گیلان قزوین البرز تهران قم مرکزی اصفهان شما سمنان مازندران و گلستان بارش شدید بران رگبتار رعد و برق و وزش باد شدید دارند که موجب سیلابی شدن رودخانه هاو مسیل ها و آبگرفتی معابر عمومی و گاهش دید بخه سبس گرد و خاک در این مناطق می شود

برای فردا و روز چهارشنبه این شرایط در گیلان،‌ مازندران، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوبی پیش بنی می شود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی دراین باره خبرآنلاین گفت: سرعت طوفان دیروز حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بود. امروز هم در تهران به تدریج وزش باد شروع می شود. پیش بینی ما بر این است که در لحظانی سرعت طوفان به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هم برسد.

به گفته او اوج این طوفان برای بعد از ظهر است: طوفان اکنون در قزوین شروع شده و مردم قزوین با باد و گرد و خاک مواجه شده اند. برای بعد از ظهر و اوایل شب به تهران می رسد. ضمن اینکه فردا هم این شرایط برای تهران وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: این گرد و خاک محلی است. در چند روز گذشته عبور امواج کم فشار از ایران اتفاق افتاده است. برخی مواقع که رطوبت کافی نباشد انرژی به صورت باد تخلیه می شود.

او درباره سابقه طوفان در تهران گفت: چنین طوفانی در تهران در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است. پدیده نادری است.
۴۷۴۷

 

کد N316360

وبگردی