آفتاب
پیرموذن:

رفتار برخی مسئولان با اهداف امام خمینی (ره) زاویه‌دار شده است

رفتار برخی مسئولان با اهداف امام خمینی (ره) زاویه‌دار شده است

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: با وجود تاکیدات امام (ره) و رهبری برخی افراد و مسئولان از اعتقادات و باورهای مردم سوء استفاده کردند و هر آنچه که تمایل داشتند را به اسم انقلاب و اسلام تمام کردند.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: زبان انقلاب ما برقراری حکومت عدل علی (ع) و سرنگون کردن رژیم پهلوی بود.

وی افزود: آرمان ما استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و امام تاکید داشتند «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر» اما برخی افراد و مسئولان با وجود تاکیدات امام و رهبری از اعتقادات و باورهای مردم آنطور که دوست داشتند سوء استفاده کردند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: برخی از این افراد و مسئولان به ویژه پس از رحلت امام (ره) استفاده ابزاری از اعتقادات و باورهای دینی مردم را به نحوی با قدرت ادامه دادند که موجب اعتمادسوزی مردم نسبت به نظام شد.

وی با اشاره به نمونه‌ای از این اعتمادسوزی گفت:‌ در اختیار داشتن بخشی از اموال دولتی از جمله 26 خودرو در اختیار احمدی‌نژاد یکی از مصادیق اعتمادسوزی جامعه نسبت به نظام است. رفتارهایی از این دست موجب زاویه پیدا کردن برخی از افراد و مسئولان با آرمان‌ها و اهداف اولیه بنیانگذار جمهوری اسلامی شده است.

پیرموذن استکبارستیزی و ساده‌زیستی را از دیگر اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: در ابتدای انقلاب به ویژه در دوران حیات امام خمینی (ره) استکبارستیزی و ساده‌زیستی به شدت مورد توجه مسئولان بود ولی پس از ایشان اشرافی‌گری و زندگی تجملاتی رفته رفته پررنگ شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس رفتارهای خارج از قانون گروه‌های خودسر را از دیگر مصادیق اعتمادسوزی نسبت به نظام دانست و افزود: نیروهای تندرو با رفتارهای غیرقانونی و بر هم زننده آرامش جامعه کاری کردند که مردم اعتمادشان نسبت به نظام خدشه‌دار شده است. البته امیدوارم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرصتی برای بازگشت به خویشتن انقلاب اسلامی از سوی این افراد و مسئولان باشد.

انتهای پیام

کد N316339

وبگردی