آفتاب

محسن ثانی: انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه محک خوبی برای مشروعیت نظام اسد است

محسن ثانی: انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه محک خوبی برای مشروعیت نظام اسد است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه را محک خوبی برای مشروعیت نظام بشار اسد عنوان و خاطرنشان کرد که مقاومت کشورهای غربی در برابر اراده مردم سوریه محکوم است.

محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: علیرغم اینکه آمریکا و هم‌پیمانمانش نزدیک به سه سال است که تلاش‌هایشان را برای سقوط رژیم بشار اسد متمرکز کرده‌اند اما دیدیم که این رژیم ساقط نشد آنها همچنین می‌خواستند که انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه برگزار نشود اما چنین شد، غربی‌ها همچنین به دنبال این بودند که بشار اسد در این انتخابات کاندیدا نشود اما این خواست‌ آنها هم محقق نشد.

وی با اشاره به تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه افزود: در روزهای گذشته نشانه‌های حمایت مردم سوریه از اسد دیده شده که همین امر می‌تواند از نگاه افکار عمومی جایگاه رژیم بشار اسد را تقویت و مخالفین آن را خلع‌سلاح کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: افکار عمومی این‌طور قضاوت می‌کنند که چرا با رژیمی که توانسته مقبولیت لازم را بین مردم داشته باشد این‌طور برخورد شده و این جنگ خرابی و آوارگی بر آن تحمیل شده است. کشورهای غربی که مدعی دموکراسی هستند اگر بخواهند بعد از انتخابات سوریه هم همچنان حامی تروریست‌ها باقی بمانند نمی‌توانند پاسخگوی افکار عمومی باشند چرا که در این صورت در مقابل دموکراسی آزادی و انتخاب مردم قرار گرفته‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس درباره واکنش احتمالی غربی‌ها به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سوریه گفت: اگر غربی‌ها به نتیجه انتخابات تمکین نکنند یعنی به دموکراسی تمکین نکرده‌اند ودر مقابل دموکراسی، خواست و اراده مردم سوریه ایستاده‌اند.

محسنی ثانی انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه را محک خوبی برای مشروعیت نظام بشار اسد و خاطرنشان کرد: این انتخابات نشان می‌دهد که این نظام جایگاه و پایگاه مردمی دارد یا خیر؟ اگر انتخابات با اقبال مردم به بشار اسد همراه شود در این صورت هر گونه مقاومت در برابر اراده مردم محکوم است و کشورهایی که شعار دموکراسی می‌دهند باید دست از حمایت تروریست‌ها بردارند و یا لااقل اگر این رژیم را با پشتوانه قوی مردمی آن تایید نمی‌کنند در مقابل آن قرار نگیرند و دخالت نظامی و لجستیکی خود را از آن قطع کنند.

وی درباره نقش نهادهای بین‌المللی در بازسازی سوریه بعد از برقراری آرامش در این کشور نیز گفت: یکی از شئون و جایگاه‌های نهادهای بین‌المللی همین است اما در حال حاضر ما نهاد بین‌المللی به این معنا نداریم و از سازمان ملل تا شورای امنیت و همه ساختارهای مرتبط متاسفانه تبدیل به نهاد چند کشور خاص و ایادی و دست‌نشانده‌های آنها شده‌اند و جامعیت خود را از بعد بین‌المللی از دست داده‌اند لذا ما خیلی قائل به این نیستیم که این نهادها می‌توانند از جایگاه بین‌المللی‌شان اقدام کنند و رسالت خود را به انجام برسانند.

انتهای پیام

کد N316338

وبگردی