آفتاب

بیانیه روسیه در اعتراض به بمباران لوهانسک

بیانیه روسیه در اعتراض به بمباران لوهانسک

مسکو-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای در اعتراض به بمباران هوایی شهر ˈلوهانسکˈ توسط هواپیماهای اوکراینی اعلام کرد: این اقدام حاکی از عدم تمایل ˈکی یفˈ به تلاش در جهت سازش ملی است.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است : بمباران لوهانسک (در شرق اوکراین)، نقض آشکار مفاد توافقنامه 17 آوریل ژنو و نقشه راه پیشنهادی رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا برای حل و فصل بحران اوکراین است.

هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین روز دوشنبه در دو نوبت مناطق مرکزی شهر لوهانسک از جمله ساختمان استانداری لوهانسک را بمباران کردند که بر اثر آن دست کم 5 نفر کشته و بیش از 10 نفر دیگر مجروح شدند.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است : تشدید اقدامات نیروهای نظامی و عناصر تندرو ملی گرای اوکراینی در شرق این کشور، با سفر ˈدرک شولˈ معاون وزیر دفاع آمریکا به کی یف مصادف شد.

روسیه در این بیانیه از کشورهای غربی خواست ˈاز نفوذ خود بر دولت اوکراین برای توقف عملیات نظامی این کشور در مناطق جنوب و شرق آن و جلوگیری از وقوع فاجعه ملی در این کشور استفاده کنندˈ.

درگیری ها در مناطق شرقی اوکراین از 13 آوریل (24 فروردین) تاکنون، حدود 200 کشته از جمله ده ها سرباز، شبه نظامی جدایی طلب و غیر نظامی بر جای گذاشته است.

اروپام/2242**۵۱۸**1479 ** 1064
کد N316302

وبگردی