آفتاب

کبوتر صلح در دست یادگار حضرت امام (ره)

کبوتر صلح در دست یادگار حضرت امام (ره)

ایسنا نوشت:

اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با آرمان های امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر و جمعی از اعضای سازمان جوانان این جمعیت گفت: جوانان هلال احمر همیشه این دو قید را باید همراه خود داشته باشند، اول اینکه بدانند یک کار بزرگ انجام می دهند و دوم اینکه بدانند باید به آینده و افق های آینده چشم داشته باشند و امروز را نردبان پیشرفت فردا کنند.

یادگار امام راحل(ره) امید را شرط هر حرکتی دانست و گفت: حسینیه امام خمینی (ره)بیشتر از هر مکان دیگری به ما این درس را می دهد. آن روزهایی که دوره تلخ ستمشاهی بود امید در دل امام گم نشد، در نجف امید فراموش نشد، در کوران مبارزه وقتی که همه نیروهای استبدادی پشت سر حکومت وقت بودند باز امید به خدا و امید به قدرت مردم گم نشد. اینها ارزش‌هایی است که می توانیم از امام به عنوان یک درس بزرگ یاد بگیریم و به عنوان سرمایه خودمان قرار دهیم و بکار بگیریم.

او با اشاره به جوان بودن حضار در جلسه گفت: یکی از شروط جوانی قانع نبودن به وضع موجود است، اگر جوان وضعیت موجود را بپذیرد یک پیر بدون سال و ماه است در حالی که جوان همیشه باید چشمش به آینده باشد و همواره حرکت برای او اصالت داشته باشد.

او گفت: از تجربیات گذشتگان استفاده کنید تا دچار گسست نسلی نشوید و تجربیات پیشینیان را بی‌ارزش تلقی نکنید، آورده‌های پیشینیان را از بین نبرید و با مشاهده نقاط ضعف و قوت، به آینده امید داشته باشید.

او با بیان اینکه آرمان سازمان جوانان هلال احمر کمک به انسانیت و زندگی بهتر است، یادآور شد: ما دین داران توجه بیشتری به این هدف داریم و ادیان آمده اند که هم ما را به آخرت رهنمون کنند و هم دنیای ما را بهتر سازند و ساختن دنیا جز به این نیست که دست در دست هم دهیم به مهر؛ و مسلمان و غیر مسلمان، ایرانی و غیر ایرانی دلسوز یکدیگر باشیم.

یادگار امام (ره) با اشاره به اینکه در احادیث آمده است که هرکس مهر و عطوفت در وجود او نیست، انگار قطعه ای از وجود او گم شده است، گفت: روایات بسیار زیادی از ائمه ما هست که بر این موضوع تکیه می کند که کسی که محبت را از دل هایش گرفتند و کسی که مهر و عطوفت در وجودش نیست مانند این است که قطعه ای از انسانیت و دین داری است.

 


در پایان این مراسم تجدید میثاق اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با آرمان های امام راحل (ره) تندیس «کبوتر صلح» به عنوان نماد صلح و کرامت انسانی از سوی رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان جوانان هلال احمر به یادگار امام راحل (ره) اهدا شد.

 

23231

 

کد N316301

وبگردی