آفتاب

امیرعبداللهیان: انتخابات سوریه عامل مهمی در تقویت روند سیاسی این کشور است

امیرعبداللهیان: انتخابات سوریه عامل مهمی در تقویت روند سیاسی این کشور است

دکتر تین وبستر، مشاور نخست وزیر نیوزیلند در امور ایران و خاورمیانه که در راس هیاتی سیاسی به کشورمان سفر کرده است با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان دیدار وگفت‌وگو نمود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این دیدار طرفین آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

مشاور نخست‌وزیر نیوزیلند در امور ایران و خاورمیانه با مهم خواندن نقش جمهوری اسلامی ایران درتحولات منطقه، بر اهمیت تقویت روندهای دموکراتیک و مهار تروریسم تاکید نمود.

وی با اشاره به تحولات سوریه، ضرورت تحقق راه حل سیاسی در این کشور و حمایت از ارسال کمک های بشردوستانه به مردم سوریه را مهم برشمرد و اظهار داشت:«مردم سوریه طی چندسال بحران، در شرایط سختی بسر می برند و در شرایط پیچیده کنونی نیازمند کمک می باشند و لذا لازم است که سوریه برای خروج از بحران جاری تحت حمایت های منطقه ای و بین المللی قرار گیرد.»

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان نیز با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه اظهار داشت:«منطقه در شرایط حساسی بسر می برد و جمهوری اسلامی ایران با دقت روندهای سیاسی جاری را رصد می‌نماید. در این راستا به همه طرفهای مختلف دخیل در تحولات جاری منطقه توصیه می نمائیم که با واقع بینی و در چارچوب همکاری های مشترک کمک نمایند که استقرار و ثبات به منطقه بازگردد.»

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به خطراتی که افراط گرائی و تروریسم برای منطقه و نظام بین الملل ایجاد نموده افزود:«اولویت کنونی در سوریه، مبارزه با تروریسم است. توقف ارسال سلاح و اعزام تروریست ها به این کشور،در پایان دادن به خشونت ها و تحقق راه حل سیاسی کمک کننده‌ است. در این چارچوب وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران طرح چهارماده ای را پیشنهاد داده است.»

وی برگزاری انتخابات در سوریه در شرایط حساس کنونی این کشور را مهم توصیف نمود و آن را عامل مهمی در تقویت روند سیاسی این کشور برشمرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان روند مذاکرات هسته ای با غرب را روندی دشوار ولی امیدوارانه توصیف نمود و اظهار داشت که با تداوم مذاکرات و افزایش اعتماد، طرفین می توانند به راه حل جامع و بلندمدتی دست یابند.

انتهای پیام

کد N316219

وبگردی