آفتاب

همایش ˈامام خمینی احیاگر اندیشه و تمدن اسلامیˈ در هند برگزار می شود

همایش ˈامام خمینی احیاگر اندیشه و تمدن اسلامیˈ در هند برگزار می شود

دهلی نو - ایرنا - همزمان با 14خرداد مراسمی با عنوان ˈامام خمینی احیاگر اندیشه و تمدن اسلامیˈ با حضور اقشار مختلف مردم هند در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار می شود.

ˈعلی فولادیˈ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو روز سه شنبه دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: دراین مراسم با حضور شخصیت های برجسته فرهنگی، دانشگاهی، مذهبی و علمی هندوستان ابعاد مختلف شخصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی و آثار شگرف افکار و اندیشه های آن حضرت در اقصی نقاط جهان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جریان بیداری اسلامی در سراسر جهان، اظهار داشت: امروز شاهد تاثیر افکار و اندیشه های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان هستیم و هر روز این تاثیر رو به گسترش است.

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به دوران خفقان و شرایط دشوار مردم ایران در سالهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: امام خمینی (ره) در شرایطی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند که رژیم پهلوی از حمایت قدرت های جهانی برخوردار بود و دستگاه های امنیتی همه تحرکات مردمی را زیر نظر داشتند اما امام راحل توانست با قدرت ایمان و توکل به خدا در مقابل این رژیم ستمگر بایستد و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) هر سال با حضور شخصیت های برجسته هندی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی برگزار می شود.

علاوه بر این در مراسم گوناگون در مراکز فرهنگی و مذهبی مسلمانان در شهرهای مختلف هند افکار، اندیشه ها و ابعاد مختلف شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور علما و شخصیت های علمی و فرهنگی این کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

این هفته همچنین بیش از 40تن از شخصیت ها و فعالان علمی و فرهنگی هندوستان برای شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به کشورمان سفر کردند.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N316139

وبگردی