آفتاب
معاون وزیر امورخارجه:

اولویت کنونی در سوریه، مبارزه با تروریسم است

اولویت کنونی در سوریه، مبارزه با تروریسم است

تهران - ایرنا- معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان با اشاره به خطراتی که افراط گرایی و تروریسم برای منطقه و نظام بین الملل ایجاد کرده است؛ اظهار داشت: اولویت کنونی در سوریه، مبارزه با تروریسم است.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه؛ ˈتین وبسترˈ مشاور نخست وزیر نیوزیلند در امور ایران و خاورمیانه که در راس هیاتی سیاسی به کشورمان سفر کرده است روز دوشنبه با ˈحسین امیرعبداللهیانˈ معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه دیدار و آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

تین وبستر در این دیدار با مهم خواندن نقش جمهوری اسلامی ایران درتحولات منطقه، بر اهمیت تقویت روندهای دموکراتیک و مهار تروریسم تاکید کرد.

وی با اشاره به تحولات سوریه، ضرورت تحقق راه حل سیاسی در این کشور و حمایت از ارسال کمک های بشردوستانه به مردم سوریه را مهم برشمرد و اظهار داشت: مردم سوریه طی چندسال بحران، در شرایط سختی بسر می برند و در شرایط پیچیده کنونی نیازمند کمک می باشند و لذا لازم است که سوریه برای خروج از بحران جاری تحت حمایت های منطقه ای و بین المللی قرار گیرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان نیز با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه، اظهار داشت: منطقه در شرایط حساسی بسر می برد و جمهوری اسلامی ایران با دقت روندهای سیاسی جاری را رصد می نماید.

ˈحسین امیرعبداللهیانˈ افزود: در این راستا به همه طرفهای مختلف دخیل در تحولات جاری منطقه توصیه می کنیم که با واقع بینی و در چارچوب همکاری های مشترک کمک نمایند که استقرار و ثبات به منطقه بازگردد.

وی افزود: توقف ارسال سلاح و اعزام تروریست ها به این کشور،در پایان دادن به خشونت ها و تحقق راه حل سیاسی کمک کننده است . در این چارچوب وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران طرح چهارماده ای را پیشنهاد داده است.

امیرعبداللهیان برگزاری انتخابات در سوریه در شرایط حساس کنونی این کشور را مهم توصیف کرد و آن را عامل مهمی در تقویت روند سیاسی این کشور برشمرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان همچنین روند مذاکرات هسته ای با غرب را روندی دشوار ولی امیدوارانه عنوان کرد و اظهار داشت: با تداوم مذاکرات و افزایش اعتماد، طرفین می توانند به راه حل جامع و بلندمدتی دست یابند.

** شبد ** 1528 ** 3404
کد N316029

وبگردی