آفتاب
در دیدار لاریجانی با مدیران مسئول رسانه‌های مکتوب،

وضعیت مطبوعات و نحوه اجرای قانون معافیت های مالیاتی بررسی شد

وضعیت مطبوعات و نحوه اجرای قانون معافیت های مالیاتی بررسی شد

علی لاریجانی درخصوص لزوم حمایت دولت و مجلس از بخش فرهنگ در کشور گفت: مجلس با تصویب قوانین سعی می‌کند موانع پیش روی فعالیت های فرهنگی را بردارد تا آنان که از نظر مالی با مشکلات متعددی روبرو هستند، بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و دولت هم با اجرای صحیح قانون نباید مانعی بر سر راه آنان باشد.

به گزارش گروه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رییس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در دیدار با انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و مدیران مسئول رسانه‌های مکتوب گفت: فعالیت‌های فرهنگی در کشور نیازمند حمایت است و به همین دلیل بخش عمده ای از این نوع فعالیت‌ها از مالیات معاف شده اند.

وی افزود: چندی پیش تمام رسانه‌های مکتوب طی نامه‌ای خواستار بررسی مشکل اخذ مالیات از مطبوعات در ازای چاپ آگهی‌ها و یافتن راهکاری قانونی برای آن شده بودند، زیرا این اقدام بار مالی سنگینی بر دوش آنان گذاشته و با ادامه این روند اکثر آنان مجبور به تعطیلی می شوند.

لاریجانی ادامه داد: مطبوعات نقش اساسی در اطلاع رسانی و پویایی فرهنگی کشور دارند و با توجه به آنکه از نظر مالی بسیار ضعیف هستند، ضروری است که حمایت همه جانبه برای رشد و بالندگی آنان صورت گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاسخ معاونت قوانین به نامه مدیران مسئول مطبوعات، اظهار داشت: اکثر سازمان‌ها از معاونت قوانین نظر مشورتی می‌گیرند و برای آنان این امر بسیار کارساز است و این معاونت در این خصوص پاسخ داده که اطلاق کلمه مطبوعات مندرج در بند 5 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17/2/87 ، آگهی‌های منتشره در روزنامه‌ها و نشریات از جمله فعالیت‌های مطبوعاتی و معاف از مالیات و مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

وی تصریح کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است که در چارچوب قانون مصوب مجلس با این مورد رفتار نماید و اگر ابهامی هم وجود دارد باید استعلام کنند و پاسخ بگیرند.

در ابتدای این دیدار معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و مدیران مسئول رسانه‌های مکتوب نگرانی خود را از مسئله اخذ مالیات و مالیات بر ارزش افزوده آگهی ها ابراز داشته و ادامه این روند را مانعی جدی بر سر را ماندگاری و فعالیت خود دانستند.

انتهای پیام

کد N315912

وبگردی