آفتاب

محمدی: برگزاری مسابقات بین المللی قرآنی برخلاف میل دشمنان اسلام است

محمدی: برگزاری مسابقات بین المللی قرآنی برخلاف میل دشمنان اسلام است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برگزاری باشکوه مسابقات قرآنی از نشانه‌های حرکت جهان اسلام به سمت آمیزه‌های قرآنی است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در مراسم اختتامیه سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: این دوره از مسابقات مقارن با مبعث رسول اکرم (ص) آغاز و مصادف با ولادت فرزندان آن حضرت به پایان رسید. این یک افتخاری است که برای جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

وی افزود: این دوره از مسابقات با حضور 110 قاری و حافظ از 71 کشور جهان برگزار شد و مسابقات در سطح بسیار خوبی بود و رقابت‌های جدی داشتیم. در این مسابقات 10 داور داخلی و 5 داور خارجی به همراه سه ناظر مسابقات را مدیریت کردند و مردم استقبال خوبی از این مسابقات داشتند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جمهوری اسلامی ایران به مدت یک هفته میزبان نمایندگان 71 کشور از نقاط مختلف جهان بود. برگزاری اینگونه مسابقات برخلاف میل دشمنان اسلام و قرآن بویژه آمریکا و اسرائیل است. آنها می‌خواهند که معارف قرآنی در جامعه اسلامی پرورش پیدا نکند و برگزاری اینچنین مسابقات قرآنی برخلاف میل آنها است.

محمدی ابراز امیدواری کرد که برگزاری اینگونه محافل و مسابقات مقدمه‌ای برای رسیدن به حقیقت معارف قرآن و تدبر در آن باشد.

وی با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: امام بزرگوار و مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به برنامه‌های قرآنی داشتند و این برنامه به برکت لطف و عنایت مقام معظم رهبری و سایه جانفشانی شهدا شکل گرفته و امروز میزبان نمایندگان قرآنی از قاره‌های مختلف جهان هستیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری هشتمین همایش تجلیل از پژوهشگران و محققان قرآنی، همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی، بر پایه نمایشگاه محصولات قرآنی، خیمه‌های معرفت و کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات بود.

انتهای پیام

کد N315859

وبگردی