آفتاب

ایران و کامبوج مناسبات و همکاری ها را تقویت می کنند

ایران و کامبوج مناسبات و همکاری ها را تقویت می کنند

تهران – ایرنا - خبرگزاری ˈشین هواˈ چین روز دوشنبه در گزارشی از پنوم پن از تلاش ایران و کامبوج برای تقویت مناسبات و همکاری های دوجانبه خبر داد.

این گزارش با اشاره به دیدار سفیر اکرودیته ایران در کامبوج با وزیر خارجه و معاون نخست وزیر کامبوج افزوده است که تهران و پنوم پن به دنبال فرصت هایی برای تقویت و گسترش مناسبات و همکاری دو جانبه به نفع دو کشور هستند.

شین هوا اضافه کرد،وزیر خارجه و معاون نخست وزیر کامبوج نیز در این دیدار از ˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر امور خارجه ایران برای سفر به کامبوج در فرصتی مناسب دعوت کرد.

براساس این گزارش، در دیدار دیروز/یکشنبه ˈهور نامهونگˈ با ˈحسین الوندی بهینهˈ سفیر ایران در ویتنام و اکرودیته در کامبوج راه های گسترش مناسبات دو کشور در زمینه های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری، گردشگری و در حوزه آموزش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این گزارش به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه کامبوج آورده است که طرفین در این دیدار موافقت کردند تا مقامات بلندپایه و صاحبان صنایع دو کشور بتوانند با هدف تقویت مناسبات و همکاری های دوجانبه در زمینه های سیاسی و اقتصادی، دیدارهای مشورتی برگزار کنند.

به گفته وی، گرچه ایران و کامبوج در حال حاضر رابطه چندان قابل توجهی در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری ندارند، اما الوندی در این دیدار متعهد شد تا سرمایه گذاران ایرانی را برای سفر به کامبوج و سرمایه گذاری در این کشور ترغیب کند.

رسانام**1378**5981
کد N315784

وبگردی