آفتاب
مدیر هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خبر داد

ادامه وزش طوفان در پایتخت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه

ادامه وزش طوفان در پایتخت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ادامه وزش طوفان در پایتخت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ادامه وزش طوفان در پایتخت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خبر داد.

مهندس احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» ایسنا افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی تا چهارشنبه در مناطق شمال غرب،‌ دامنه‌های البرز،‌ دامنه‌های زاگرس، مرکز، شمال شرق و شرق کشور در بعداز ظهر و شب رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد. از سه‌شنبه بعدازظهر بارش در سواحل شمالی کشور آغاز خواهد شد که با کاهش محسوس دما نیز همراه است.

وی افزود: شدت بارش‌ها در روز دوشنبه در استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی،‌اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، کردستان، کرمانشاه،‌ زنجان،‌ قزوین، تهران، البرز، قم، مرکزی، اصفهان و یزد که شدت بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌ اردبیل و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز سه شنبه استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، قم، مرکزی،‌ اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و کرمان که شاهد بارش و کاهش دماست که شدت بارش‌ها بر روی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، دامنه‌های البرز و جنوب خراسان رضوی خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در روز چهارشنبه نیز استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، شرق تهران، خراسان جنوبی، شرق اصفهان، شرق یزد و کرمان در وضعیت یاد شده هستند که شدت بارش‌ها در مازندران، گلستان، سمنان، شرق تهران و کرمان است. از سوی دیگر با توجه به ویژگی رگباری بارش‌های بهاری توصیه می‌شود برای پیشگیری از خسارات احتمالی از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود.

وی ادامه داد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روزهای دوشنبه،‌ سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق شمال غرب،‌ دامنه‌های البرز، دامنه‌های زاگرس، مرکز،‌ شمال شرق و شرق کشور در بعد از ظهر و شب وزش باد، رگبار، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: از سه‌شنبه بعد از ظهر بارش در سواحل شمالی کشور آغاز خواهد شد که با کاهش محسوس دما نیز همراه است. همچنین دوشنبه شدت بارش‌ها شمال غرب، شمال شرق و دامنه‌های البرز و سه‌شنبه بارش‌ها در شمال غرب، سواحل شمالی کشور و ارتفاعات البرز و سه‌شنبه شرق سواحل شمالی و شمال شرق خواهد بود.

وی با بیان ‌این‌که طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پدیده باد و گرد و خاک برای استان‌های واقع در جنوب غرب پیش‌بینی‌ می‌شود، افزود: همچنین از سه‌شنبه شب تا روز پنجشنبه دریای خزر و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس به سبب وزش باد شدید مواج خواهند بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس آسمان پایتخت در روزسه‌شنبه نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 25 و 35 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان تهران نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با دو درجه کاهش نسبت به روز قبل، به 23 و 33 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی با اشاره به طوفان اخیر در تهران گفت: طوفان اخیر طوفانی محلی است که به دلیل وزش باد شدید با گرد و خاک همراه است و پس از عبور آن بارش و سپس رگبار و رعد و برق ادامه خواهد داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به این که این توده از جنوب غرب تهران وارد شده و به سمت شرق و دماوند و فیروزکوه حرکت

می‌کند افزود: این وضعیت تا دو ساعت دیگر برطرف می‌شود و در این مدت بارش باران را نیز در تهران خواهیم داشت.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود طوفانی که تهرانی‌ها امروز شاهد آن بودند را طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز حوالی بعدازظهر در تهران داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N315725

وبگردی