آفتاب
نماینده مردم خرم‌آباد

لرستان وحشتناک دارای جوانان بیکار است

لرستان وحشتناک دارای جوانان بیکار است

رییس مجمع نمایندگان استان لرستان گفت: بعد از سفرها، مسئولان فقط چیزی جز تاسف به ما ندادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، ابراهیم آقامحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی لرستان که با حضور دکتر جهانگیری برگزار شد، با بیان اینکه مردم لرستان از سفرهای مسئولان که به دنبال آن مزرعه و ثمره‌ای نمی‌بینند، خاطره خوبی ندارند، اظهارکرد: وعده‌های خوب داده شده اما پس از آن یا کار انجام نشده یا طرح‌ها نیمه‌تمام مانده که این امر به هیچ وجه خوشایند نیست.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: شروع دولت تدبیر و امید با آمدن بازوند به استان لرستان بسیار خوب و امیدوارکننده بوده و می‌خواهیم این روند ادامه پیدا کند.

آقامحمدی با اذعان به اینکه لرستان وحشتناک دارای جوانان بیکار است، به پیامدهای این موضوع گذری زد و گفت: براساس آمار سرشماری سال 85، 150 هزار نفر از لرستان مهاجرت کرده‌اند که علت اصلی آن بیکاری بود. این مهاجرت باعث شده این افراد هویت خود را از دست دهند یا برای سایر استان‌ها معضل به وجود آورند.

وی با انتقاد شدید از نحوه بودجه استان لرستان، بیان‌کرد: متاسفانه عدم تناسب بودجه با جمعیت را در استان شاهد هستیم و به هیچ وجه نمی‌شود تغییری در آن صورت داد اما انتظار داریم با توجه به اینکه دو و نیم درصد جمعیت کشور را داریم، 1.4 بودجه کشور را به ما اختصاص دهند. موقعی که تناسب وجود ندارد، توسعه‌نیافتگی را شاهد هستیم.

این نماینده مجلس در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه حداقل 12 درصد روان‌ آب کشور را داریم، ادامه داد: میانگین آبی بودن زمین‌های کشاورزی کشور 45 درصد است و این در حالی است که زمین‌های استان تنها 25 درصد آبی هستند و این یعنی نهایت بی‌توجهی.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: 10 سد برای استان پیش‌بینی شده که می‌خواهیم 450 میلیون متر مکعب آب را ذخیره کنیم اما الان متوسط عمر احداث آنها 9 سال بوده و به سرانجام نرسیده‌اند.

آقامحمدی به راه‌آهن دورود و خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: الان احداث راه‌آهن دورود و خرم‌آباد شروع شده اما باید گفت اگر از خرم‌آباد به خوزستان وصل نشود، لرستان از بن‌بست خارج نخواهد شد و باید فاز دوم آن به صورت مطالعاتی انجام شود.

انتهای پیام

کد N315708

وبگردی