آفتاب

متن میثاق‌نامه دانشگاهیان با حضرت امام(ره) در سال اقتصاد و فرهنگ

متن میثاق‌نامه دانشگاهیان با حضرت امام(ره) در سال اقتصاد و فرهنگ

در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان کشور که صبح امروز (دوشنبه) در مرقد امام راحل صورت گرفت، میثاق‌نامه‌ای قرائت شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این میثاق‌نامه بدین شرح است:

«در آستانه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان‌الله علیه) ضمن طلب غفران و علو درجات برای آن امام همام و طلب صبر و استقامت در ادامه راهش برای مسلمانان و مستضعفان جهان و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) که توانستند در ربع قرن پس از رحلت امام عزیزمان با لطف خداوند تبارک و تعالی و عنایت حضرت بقیةالاعظم (عج) با درایت، کیاست، شجاعت و تدبیر سکانداری کشتی انقلاب را به عهده داشته و حرفش شرافت و اقتدار ایران اسلامی را همچنان بر فراز قلل کرامت و بزرگواری به اهتزاز در آوردند.

گرامیداشت یاد و نام امام بزرگوار فقط به عنوان یک قدردانی و تجلیل از او نیست بلکه بلکه به معنای اصرار و پافشاری بر آن خط و راهی است که امام عزیز با انقلاب و قیام خودشان و با سیره و درس‌های هدایتگرشان برای ملت ایران و همه مسلمانان عالم باقی گذاشت.

امام به عنوان یک الگو به عنوان یک معلم به عنوان یک رهبر در ذهن ما و در واقعیت جامعه ما حضور دارند. هر چند جسم ایشان نیست اما فکر و راه او هست، این همان چیزی است که ملت ایران و همه مسلمانان عالم به آن احتیاج داشته و اکنون به آن رسیده‌اند.

اینک در محضر روح بلند و ملکوتی امام روح‌الله و ارواح پرفتوح شهدای والا مقام صراط مستقیمش با خدای خویش و آن عزیز سفر کرده و با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) تجدید میثاق کرده و عهد می‌بندیم و به جهانیان اعلام می‌داریم:

1- ما تنها راه رهایی بشریت از ظلمات نفس و حکام جور و مستکبران جهان و تنها عامل وحدت و همدلی و رسیدن به عظمت و عزت و اقتدار مسلمین جهان را در تمسک به قرآن کریم و عترت علیهم السلام دانسته و هرگونه خدشه و تحریف و تشکیک این ثقل اکبر و تفکیک بین این دو را از سوی هر کس و در هر جا به شدت محکوم می‌نماییم.

2- به وصیت موکد آن امام عزیز که فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند همواره از این اصل مهم و تغییرناپذیر و حیاتی قانون اساسی جمهوری اسلامی که مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی ماست و امروزه مصداق آن در وجود مبارک و عزیز رهبر معظم انقلاب اسلامی تحقق یافته با تمام توان حمایت نموده و هر کس را که این اصل اساسی مخالفت و معاندت نماید، شدیدا محکوم می‌نماییم.

3- ما رسالت پاسداری از محیط‌های علمی کشور را بر خود فرض می‌دانیم و تاکید می‌نماییم که پیشرفت‌های علمی، فناوری هسته‌ای دانشمندان، متخصصان و دانشگاهیان کشورمان زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب است.

4- بیداری و خیزش اسلامی ملت‌های مسلمان جهان نقطه عطف اضمحلال و فروپاشی هیمنه استکبار جهانی و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود. ما دانشگاهیان ضمن همدردی با مردم مظلوم و ستم‌دیده منطقه، اتحاد جبهه مستکبر غربی با ارتجاع عربی را جهت تضعیف و تحقیر ملت مسلمان در مصر، سوریه، بحرین و سایر بلاد اسلامی را محکوم کرده و آمادگی خود را بر حمایت همه‌جانبه از آنان اعلام می‌داریم.

5- ما بر این اعتقاد هستیم که تا حصول اهداف و آرمان‌های انقلاب باید قله‌های بسیاری را فتح کنیم که جز با عزم ملی، همت، تدبیر، شجاعت و مدیریت جهادی مسئولان و گردانندگان امور و تاسی به روش و سیره حکومتی ائمه (ع) فراهم نخواهد شد و هرگونه وابستگی و چشم امید داشتن به شرق و غرب را عین انحطاط می‌دانیم و یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که عزت و افتخار ملت و کشور ما در گرو جهاد علمی، فرهنگی، تولید دانش، اتخاذ تدابیر شایسته و اتکا به جوانان سترگ این مرز و بوم است.

6- ما دانشگاهیان ایران اسلامی سرلوحه قرار دادن فرامین، رهنمودها و منویات امام راحل و مقام عظمای ولایت در عرصه اقتصاد و فرهنگ تمامی مساعی خود را در جهت تحقق اقتصاد شکوفا، بالنده و خود اتکا و همچنین پیشرفت و شکوفایی فرهنگ که به عنوان مهم‌ترین دغدغه نظام اسلامی و مولفه قدرت جمهوری اسلامی به کار خواهیم بست.

7- دانشگاه بنا به فرموده امام راحل باید منشاء تحولات جامعه باشد. در این راستا دانگشاهیان تلاش خواهند نمود تا ضمن حضور فعال و مشارکت حداکثری در عرصه‌هایی که نیازمند حضور جهادی آنان است نقش بی‌بدیل خود را در گفتمان‌سازی، نقادی و پیگیری مطالبات در چارچوب اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدون هیچگونه وابستگی و تمایل به جریانات سیاسی ایفا نمایند و زمینه‌سازی لازم را برای حضور آحاد ملت فهیم و عزیز ایران اسلامی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراهم نمایند تا با عزم ملی همه‌جانبه و سرشار از امید به آینده شاهد پیشرفت روزافزون کشور در زمینه‌های مادی و معنوی باشیم؛ ان‌شاءالله.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته کمیته دانگشاهیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام راحل (ره)»

انتهای پیام

کد N315700

وبگردی