آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

کشته و زخمی شدن 22 نفر در انفجار نجف/ردپای دخالت خارجی در الانبار

کشته و زخمی شدن 22 نفر در انفجار نجف/ردپای دخالت خارجی در الانبار

انفجار خودروهای بمبگذاری شده در نجف، بابل، ذیقار و بغداد و افشاگری نیروهای شورای بیداری درباره رد پای کشورهای منطقه ای در حوادث الانبار از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان نجف اعلام کرد: بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی بازاری در شمال نجف یک نفر کشته و 21 نفر دیگر زخمی شدند.

بر اثر انفجار بمب در اسکندریه در شمال بابل تعدادی کشته و زخمی شدند. منابع نظامی عراق در استان بابل اعلام کرد: بر اثر انفجار خودرو بمب گذاری در منطقه اسکندریه در شمال بابل دو نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

فرماندهی عملیات نینوی اعلام کرد: نیروهای امنیتی مانع از عملیات انتحاری در غرب موصل علیه یک مرکز ایست بازرسی پلیس عراق شدند.

بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در مرکز ایست بازرسی وابسته به ارتش عراق در منطقه المشاهده در شمال بغداد یک نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند. این خودرو از سوی یک عامل انتحاری هدایت می شد.

منابع نظامی عراقی در استان بابل از عملیات نیروهای مسلح این کشور در منطقه الفاضلیه در جرف الصخر و کشته شدن دو نفر از اعضای داعش خبر دادند.

بر اثر انفجار بمب در داخل خودرویی که هنگام عبور از مرکز شهر الرمادی منفجر شد یک نفر زخمی شد.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان ذیقار تاکید کرد: بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی بانک اور در منطقه صوب الشامیه در ذیقار دو نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق از کشته و زخمی شدن چهار دانش آموز بر اثر انفجار بمب در نزدیکی مدرسه ای در المحمودیه در جنوب بغداد خبر داد.

وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی عملیات گسترده ای را در منطقه الصقلاویه در فلوجه شروع کرده اند و تعدادی از تروریستهای داعش و القاعده را به هلاکت رساندند. عملیات نظامی ادامه دارد و نتایج آنها اعلام خواهد شد.

در استان الانبار بر اثر حمله افراد مسلح 9 نفر از اعضای شورای بیداری و پلیس کشته و زخمی شدند. منابع امنیتی عراقی بیان کردند: بر اثر این حمله پنج نفر از نیروهای پلیس و نیروی بیداری کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع امنیتی در استان نینوی اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس سرگرد احمد نبیل از مسئولان امنیتی نینوی را مقابل منزلش در شمال موصل به ضرب گلوله کشتند.

از سوی دیگر وسام الحردان رئیس کنگره بیداری عراق اعلام کرد: ما از هر راهکاری برای حل بحران و مشارکت همه گروهها غیر از داعش استقبال می کنیم. افرادی که خانه آنها منفجر شد و خانواده خود را از دست داده اند  حقی دارند اما این پس از غلبه بر تروریسم است. نیروهای بیداری علیه تروریسم در الصقلاویه و برخی مناطق استان عملیاتهای گسترده ای انجام داده اند اما مشکل این است که ترویستها به خوبی آموزش دیده اند و سلاح پیشرفته دارند از همین روز ما به همکاری برای تدوین یک استراتژی برای اخراج تروریست ها به شکل نهایی از عراق نیاز داریم.

ریاض حمید یوسف یکی از اعضای کنگره بیداری در الانبار گفت: مردان ما فقط با داعش نمی جنگند بلکه با کشورها می جنگند و گروههایی که ما با آنها می جنگیم هر کدام نماینده کشور مشخصی هستند. تعداد زیادی از شیوخ عشایر ظرف روزهای آینده به ما خواهند پیوست.

کد N315634

وبگردی