آفتاب

عباس: دولت توافقی پایان اختلافات است/ به زودی به غزه می‌روم

عباس: دولت توافقی پایان اختلافات است/ به زودی به غزه می‌روم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پی مراسم ادای سوگند دولت توافقی فلسطین اعلام کرد: با تشکیل این دولت اختلافات فلسطینی‌ها که طی هفت سال گذشته تاثیرات فاجعه آمیزی به همراه داشت، پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی بعد از این مراسم تصریح کرد: تشکیل دولت توافقی فلسطین به منزله احیای وطن و سازمان‌های دولتی و وحدت ملی بود. دیگر چه رنج ملت فلسطین و چه اهدافش مشترک و مشخص است.

وی تاکید کرد: طی سال‌های گذشته در راستای ایجاد وحدت ملی تلاش کرده تا به یک هدف مشخص که بسیاری جان خود را برای آن از دست داده‌اند دست یابیم و آن هدف مشخص همان پایان اختلافات، مراجعه به مردم به عنوان تصمیم‌گیران اصلی و حفظ فلسطین به عنوان یک اولویت مطلق است.

عباس ادامه داد: این دولت، دولتی انتقالی با هدف آماده‌سازی انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز فراهم‌سازی نیازهای ملت فلسطین است و برنامه آن ادامه مبارزه دیپلماتیک و مقاومت مردمی مسالمت‌آمیز است که حاکمیت خود را حفظ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت توافقی فلسطین به تمامی توافق‌های امضا شده متعهد خواهد بود، گفت: بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اصلی‌شان طبق طرح صلح عربی یک اصل است و ما در راستای تشکیل این دولت از حمایت کشورهای عربی و نیز اتحادیه اروپا و روسیه برخوردار بودیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: این دولت هیچ ارتباطی با مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین با طرف اسرائیلی ندارد و ما همچنان به افشاگری خود درباره مقاصد واقعی اسرائیل در زمینه مصادره اراضی فلسطینی، ساخت شهرک‌ها، ایجاد شکاف بین فلسطینی‌ها و نقض حقوق آن‌ها می‌پردازیم و باید یادآور شوم که نقض حقوق فلسطینی‌ها به علت عدم وجود پاسخ مناسب ما به اسرائیل است. در برابر اقدامات تحریم‌هایی که اسرائیل از آن صحبت می‌کند سکوت نخواهیم کرد و دیگر زمینه را برای بهانه‌تراشی اسرائیل از بین خواهیم برد.

وی در ادامه به مردم نوار غزه اشاره کرده و گفت: آنان رنج بسیاری را طی سال‌های اخیر در اثر سیاست آپارتید اسرائیل تحمل کردند و تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت توافقی در راستای کاهش رنج آن‌ها تلاش خواهد کرد و این وعده را به ساکنان نوار غزه می‌دهم که به زودی به آنجا سفر خواهم کرد.

انتهای پیام

کد N315420

وبگردی