آفتاب
سردار مهدوی نژاد:

مذاکره کنندگان هسته ای با عزت و استقامت در برابر دشمن بایستند

مذاکره کنندگان هسته ای با عزت و استقامت در برابر دشمن بایستند

برای پاسخ دندان شکن به هر تجاوزی، آماده ایم/ یکی از اساسی ترین شاخصه های سپاه پاسداران، ولایت مداری است/ امروز ما هر چه داریم به برکت قیام و نهضت مقدس پیرجماران و یاران و بسیجیان دریادل و عاشورایی اوست.

ایلنا: فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم گفت:: در حال حاضر نیز سخن ما با مذاکره کنندگان هسته ای آن است که با عمل به فرمایشات حکیمانه و عزتمندانه رهبر معظم انقلاب، با عزت و استقامت در برابر دشمن ایستاده و با قدرت با آن ها بر سر میز مذاکره بنشینند.

به گزارش ایلنا، سردار مهدی مهدوی نژاد طی سخنانی ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت امام حسین (ع) و هفته پاسدار اظهار داشت: سوم شعبان، سالروز ولادت بزرگ پاسدار جهان بشریت است که با خون مطهر خود و فرزندان و یاران والامقامش، اسلام و مکتب محمدی و علوی را زنده کرد و به زیبایی کشتی نجات و چراغ هدایت در ظلمتکده دنیایِ فانی لقب گرفت.

کینه دشمن، حاکی از سلامت و توفیق سپاه است

وی با بیان این که امروز پاسداران انقلاب اسلامی با تأسی به سیره و گفتار نورانی امام حسین(ع) به پاسداری از حریم شریعت و انقلاب و نظام اسلامی اهتمام ویژه دارند، عنوان داشت: سپاه پاسداران با آرمان و هدفی مقدس و با برخورداری از نیروی انسانی مخلص،آگاه، فداکار، معتقد و متعهد به مبانی اسلام و مکتب ولایت و همچنین بهره گیری از سال ها تجربه، تخصص و دانش و بینش، امروز حقیقتاً دژ نفوذناپذیر انقلاب و اسلام به شمار می رود و این که دشمنان این همه نسبت به آن کینه و نفرت نشان می دهند، حاکی از سلامت و عظمت این نهاد انقلابی در انجام مأموریت ها و رسالت های ذاتی خود است.

ترجمان آیه مبارکه "و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه"

فرمانده سپاه قم خاطر نشان کرد: سپاه با تاکید بر ابعاد معنوی، نظامی، علمی و فرهنگی خود، تحقق بخش کلام الهی در قرآن کریم است که فرمود: «هر چه می توانید خود را برای مقابله با دشمن آماده نموده و تجهیز شوید تا بدین وسیله دشمنان خدا را بترسانید.

دفاع از انقلاب و ارزشهای اسلامی؛ رسالت اصلی پاسداران

وی با تاکید بر این که رسالت اصلی سپاه حراست از اسلام ناب محمدی(ص)، دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی و نگاهبانی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی با لبیک به ندای ولی امر مسلمین جهان است، افزود: ایثار، از خودگذشتگی و جان برکفی برای حفظ نظام مقدس اسلامی و اصول و مبانی آن، آرمان بزرگی است که پاسداران با درس آموزی از حماسه حسینی، آن را هدف اصلی خود قرار داده اند و در این راه، با الگوگیری از سید و سالار شهیدان حاضرند دست به همه گونه فداکاری بزنند.

خلق زیباترین صحنه های حماسی در سال های دفاع مقدس

این همرزم شهید مهدی زین الدین با اشاره به نقش بسیار مهم و کلیدی پاسداران و بسیجیان در دفاع از میهن اسلامی طی دوران جنگ تحمیلی گفت: پاسداران و بسیجیان در کنار ارتشیان دلاور و غیور تحت عنایات حضرت ولی عصر(عج) و هدایت های پیامبر گونه امام امت، صحنه های بسیار درخشانی را در سال های نورانی دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشتند که دنیا را هنوز که هنوز است به تحیرو تعجب واداشته و این ها همه به برکت توکل بر خدای متعال در درجه اول و اخلاص و توسل به ائمه اطهار(ع) به دست آمده است.

برای حراست از میراث شهدا، باید انقلابی بمانیم

وی همچنین تاکید کرد: امروز همه ما امنیت، عزت، اقتدار و کرامت و عظمت خود را مدیون شهدای والامقامی چون همت، باکری، زین الدین، چمران، باقری، خرازی و... هستیم که با اهدای جان خود در راه اسلام و انقلاب، برای همیشه مایه افتخار و مباهات ما شدند و ما امروز میراث دار آن عزیزان سفرکرده هستیم و باید با رفتار و گفتار انقلابی و اسلامی خود از دستاوردهای آنان به درستی حراست کنیم.

لبیک گویی به ندای ولایت

مهدوی نژاد همچنین با اشاره به فرمایش ماندگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) که فرمود" پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد" بیان داشت: حقیقتاً یکی از اساسی ترین شاخصه های سپاه پاسداران، ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت در ابعاد و عرصه های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی است و در این راستا، به لطف و فضل الهی، پاسداران کارنامه افتخارآمیزی از خود بر جای گذاشته اند که حتی دشمنان انقلاب نیز به آن اذعان دارند.

بازوی ولایت، حامی ملت

وی با بیان این که پاسدار، بازوی ولایت و حافظ و پشتیبان ملت است، گفت: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در جایی می فرمایند: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از انقلاب، تمامیت انقلاب و هدف های انقلاب و در مقابله با دشمنان انقلاب به وجود آمده است. انقلاب هر چه دشمن دارد و دشمنی دارند، آنها به طور طبیعی در مقابل سپاه پاسداران صف بسته اند و حضور دارند؛ چون سپاه پاسدار انقلاب است.

اگر سپاه نبود، کشور هم نبود... چرا؟

فرمانده سپاه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید بسیار زیاد آموزه های دینی ما بر لزوم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و احیای ارزش های اسلامی در جامعه ابراز داشت:حضرت امام (ره) جمله معروفی دارند که اگر سپاه نبود، کشور هم نبود و امروز هم واقعاً همین طور است و سپاه به ویژه در سال های اخیر در عرصه های فرهنگی و اعتقادی، گام های بسیار خوبی را در راستای صیانت از فرهنگ ناب اسلامی و تقویت آن در سطح جامعه برداشته و با برنامه های گسترده و متنوع و کارآمد به مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمن برخاسته است.

وی اضافه کرد: البته ما اعتقاد نداریم که به اهداف خود در عرصه فرهنگی به طور کامل دست یافته ایم اما به هر طریق، تلاش سپاه و بسیج در این راستا ستودنی است، چنان که فرمانده معظم کل قوا نیز بارها از این تلاش ها تقدیر و تشکر کرده اند و رضایت نسبی ولی فقیه، برای ما به عنوان پاسدار انقلاب مایه امید بسیاری برای همه ماست که در خط انقلاب و اسلام حرکت می کنیم.

طلایه دار ترویج روحیه انقلابی و استکبارستیزی

وی با بیان این که از منظر امام(ره) و مقام معظم رهبری، سپاه پاسداران از ارکان اساسى انقلاب به شمار می رود، گفت: امروز برای حراست از انقلاب اسلامی باید بر روی روحیه انقلابی و استکبارستیزی ملت تاکید کرد و پاسداران در این خصوص بدون اغراق، ترویج دهنده این روحیه و منش هستند.

برای پاسخ دندان شکن به هر تجاوزی، آماده ایم

سردار مهدوی نژاد همچنین با تاکید بر آمادگی صد درصدی سپاه پاسداران در مقابله با توطئه های نظامی دشمنان گفت: همان طور که فرمانده محترم کل سپاه و دیگر مسئولان ارشد اشاره داشته اند، اگر دشمن بخواهد کوچک ترین تعرضی به خاک مقدس ایران اسلامی داشته باشد، با سخت ترین و کوبنده ترین پاسخ روبرو خواهد شد و دشمن هم می داند که سپاه، ارتش و بسیج ما دارای چه توان بالای دفاعی است و لذا به این خاطر است که فقط زبان تهدید و گستاخی دارند.

مذاکره کنندگان هسته ای، با صلابت در برابر دشمن بایستند

وی در ادامه افزود: در حال حاضر نیز سخن ما با مذاکره کنندگان هسته ای آن است که با عمل به فرمایشات حکیمانه و عزتمندانه رهبر معظم انقلاب، با عزت و استقامت در برابر دشمن ایستاده و با قدرت با آن ها بر سر میز مذاکره بنشینند.

یادی از پیرجماران در سالگرد فراق جانسوزش

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که در آستانه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بت شکن قرن حضرت امام خمینی (ره) قرار داریم، گفت: به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، این انقلاب بی نام امام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و امروز ما هر چه داریم به برکت قیام و نهضت مقدس پیرجماران و یاران و بسیجیان دریادل و عاشورایی اوست.

در مرقد امام (ره)، تجدید بیعت می کنیم با ولایت

وی افزود: بی شک حضور پرشکوه و با صلابت در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در حرم مطهر ایشان و تجدید پیمان با خلف صالحش حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، کمترین وظیفه ما به عنوان رهروان راه و مرام خمینی کبیر است که انشاالله نیز همین گونه خواهد بود.

کد N315376

وبگردی